جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ونير كامپوزيت در لمينت دندان يعني چه؟

در رابطه با ونيرهاي كامپوزيتي بايد بدانيد كه در داخل مطب و توسط خود پزشك ساخته مي شوند و همچنين همان متخصص، آن ها را بر روي دندان ها نصب مي نمايد.براي نصب اين ونير كامپوزيت فقط يك جلسه كفايت مي كند و پس از آن خواهيد ديد كه تمامي عيب هايي كه بر روي دندان هايتان مشاهده مي نماييد از بين مي رود و لبخندي سفيد و خيره كننده خواهيد داشت.

ونير كامپوزيت علاوه بر اين كه طرح لبخند شما را جذاب مي كند، دندان هايتان را نيز سالم نگه مي دارد و رنگ و شكل دندان ها را به صورت كاملا يكدست نشان مي دهد.ونيرهاي سراميكي نيز كاربردي كه دارند دقيقا مانند كامپوزيت ها مي باشد.

اما تفاوت اساسي كه با كامپوزيت دارند در اين است كه، اين ونيرها در آزمايشگاه ساخته مي شوند.اين نوع لمينت هاي سراميكي را مي توان مانند ناخن هايي كه مورد كاشت قرار مي گيرند، مثال زد زيرا آن ها هم بر روي دندان ها چسبانده مي شوند و نقش دندان را به طور كلي ايفا مي نمايند.

تمامي فرآيندي كه در نصب ونيرهاي سراميكي وجود دارد را يم توان در دو جلسه انجام داد.در جلسه ي اول كه دندان ها را آماده مي كنند و از آن ها قالب و به آزمايشگاهي كه دندان ها در آن ها ساخته مي شود ارسال مي كنند.در جلسه ي دوم نيز آن ونيرهاي ساخته شده را بر روي دندان ها مي چسبانند.

هم چنين بخوانيد :

مزاياي ونيرهاي سراميكي و كامپوزيتي

در ونيرهاي كامپوزيتي امكان نصب تعداد بيشتري را در يك جلسه دارا هستيد.اين ونيرهاي كامپوزيتي نسبت به ونيرهاي سراميكي از قيمت كمتري برخوردارند و در صورت نياز به راحتي مي توانيد آن ها را ترميم نماييد.ونيرهاي سراميكي،ظاهر روشن، مات و طبيعي دندان را حفظ مي كند و به سختي مي توان لمينت هاي سراميكي را از دندان هاي واقعي تشخيص داد.اين لمينت هاي سراميكي نسبت به ونيرهاي كامپوزيتي از دوام بيشتري برخوردارند و با گذشت زمان رنگشان تغيير نمي كند

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۲:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :