جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مهمترين مشكلات دندان كودكان كه بايد جدي گرفت كدامند؟( بخش دوم )

بيماري لثه

بيماري لثه چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن با التهاب لثه همراه است. يه اين مرحله از بيماري جنجويت اطلاق مي شود كه اغلب به دليل عدم رعايت بهداشت دهان و دندان و تجمع پلاك ايجاد مي شود. و مي تواند به آسيب استخوان و از دست رفتن دندان منجر شود.

با افزايش توليد و تجمع پلاك و تبديل شدن آن به تارتار (انباشت سفت و سخت شده پلاك دندان) لثه قرمز و متورم ميشود و ممكن است علائم دگيري مانند بوي بد دهان، خونريزي از لثه و يا حساسيت دندان ايجاد شود.

دندان قروچه

هر زمان كه كودك شما به صورت عمدي يا غير عمدي، در خواب و يا زمان هوشياري دندان هاي خود را به هم بسابد اصطلاحا گفته مي شود كودك دندان قروچه دارد. به دندان قروچه براكسيسم هم گفته مي شود كه از بزرگترين معضلات و مشكلات دندانپزشكي اطفال و كودكان مخصوصا در سنين مدرسه است.

پيش بيني مي شود كه از هر 10 كودك 2 تا 3 نفر دندان قروچه دارند. علت براكسيم كودكان مي تواند عدم تطابق فك ها و دندان ها با هم، پاسخ به درد، عصبانيت و استرس، بيش فعالي و … باشد.

معمولاً دندان قروچه به هيچ درماني نياز ندارد و با رشد كودك متوقف مي شود. با اين حال ، اگر اين عادت ادامه پيدا كند، مي تواند دندان هاي شيري و حتي دائمي را به تدريج از بين ببرد و در نتيجه باعث درد عضلاني يا دندان دندان شود. سردرد، تحليل ميناي دندان و حساسيت دندان همچنين مي تواند يكي از علائم دندان قروچه مزمن باشد.

مشورت با يك دندانپزشك كودكان و يا يك متخصص ارتودنسي دندان مي تواند به شما در كاهش و يا توقف كامل دندان قروچه در كودكان كمك كند

مشكلات و معضلات افتادن دندان ها شيري

براي اغلب بچه ها شل شدن و افتادن دندان ها يك فرآيند جالب و مهيج است. آن ها طي يك فرآيند كاملا طبيعي دندان ها موقت و شيري خود را به مرور زمان از دست داده تا دندان هاي دائمي جايگزين شوند.

با توجه به جدول رويش و افتادن دندان هاي شيري ،اولين دندان شيري معمولا در حوالي 6 سالگي مي افتد اما دندان هاي آسياب ممكن است از 10 تا 12 سالگي همچنان پابرجا باشند، آنگاه شل شده و از دست بروند. و به طور كلي تا سن 13 سالگي مي بايست 28 دندان دائمي وجود داشته باشند و اثري از دندان شيري باقي نمانده باشد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت

بسياري از كودكان از دندانپزشكي مي ترسند

ترس و اضطراب كودكان البته ارتباط مستقيمي با دهان و دندان ندارد و يك مشكل فرعي دندانپزشكي در كودكان نيست. با اين حال، همين ترس مي تواند روي مراجعات منظم و برنامه ريزي شده كودكان به مطب دندانپزشكي تاثير منفي بگذارد.

ترس از دندانپزشكي مي تواند معاينات منظم دندانپزشكي را به تجربه اي ترسناك براي كودكان تبديل كند. با وجود ترس و اضطراب كودك از فرآيند هاي دندانپزشكي يا محيط دندانپزشكي، ممكن است بسياري از كودكان از مراقبت هاي اوليه و مورد نياز در طول رشد خود باز بمانند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي ايده آل


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :