جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چند نكته براي آرام كردن نوزاد گريان شما

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

براي شما, قنداق كردن ممكن است حسي مثل بودن در ژاكت كنترل كننده زندانيان باشد. اما براي نوزاد بي قرار گريان, مثل برگشتن به داخل رحم است.

چقدر بايد اين قنداق كودك را محكم بپيچيد؟ به اندازه اي محكم كنيد كه او بتواند آزاد دستها و پاهايش را تكان دهد.

والدين ممكن است تمايل داشته باشند كه كودك كوليكي را رو به بالا نگه دارند اما ممكن است مفيد نباشد. در عوض, او را با دستان خود زير شكم او و سر او روي ساعد شما رو به پايين نگه داريد. فشار روي شكم او مي تواند به رها سازي گاز اذيت كننده كمك كند.

نويز سفيد اندك مي تواند به كودك شما كمك كند كه احساس كند كه دوباره در رحم است. محيط پيرامون آرام بخش را دوباره با صداي سفيد ايجاد كنيد. فن را روشن كنيد, گهواره را نزديك به ماشين لباس شويي قرار دهيد, جارو برقي را روشن كنيد يا راديو را به حالت استاتيك تنظيم كنيد تا صداي سطح پايين ثابت فراهم كنيد.

نوزادان غريزه مكيدن قوي دارند بنابراين پستانك مي تواند كودك كوليكي شما را آرام كند. مطالعات نشان مي دهد كه پستانك ممكن است از سندرم مرگ ناگهاني نوزاد  پيشگيري كند.

ايجاد اين صدا (هيشششش) درست در گوش كودك كوليكي مي تواند او را آرام كند. نترسيد  مطمئن شويد كه كودك شما صداي شما را بلند تر از صداي خودش مي شنود.

نوزادان در رحم به حركت بسيار زياد عادت كرده اند. كودك خود را بيرون ببريد و او ممكن است سريع به خواب برود. او را در تاب بگذاريد. او را در صندلي گهواره اي در آغوش بگيريد. او را در صندلي نوزاد متحرك قرار دهيد. شما ممكن است حتي او را با ماشين بيرون ببريد اما اگر خيلي خسته هستيد با ماشين بيرون نرويد.

نيروي آرام كننده لمس خود شما مي تواند كودك كوليكي را شديدا آرام كند. بسياري از نوزادان تماس پوست با پوست را دوست دارند. و مطالعات نشان مي دهد كه نوزاداني كه ماساژ مي گيرند به نظر مي رسد كه كمتر گريه مي كنند و بهتر مي خوابند. فقط لباس هاي كودك را در بياوريد و از لمس هاي محكم روي پاها, دست ها, پشت, سينه, و صورت او استفاده كنيد. اين عمل ممكن است شما را نيز آرام كند.

در بسياري از فرهنگ ها نوزادان بيشتر روز خود را در آويز ها روي پشت يا سينه مادر خود سپري مي كنند. زماني كه شما كودك كوليكي را در اسلينگ يا كرير قرار مي دهيد, او مي تواند نزديك شما قرار گيرد و ممكن است با حركت شما به خواب برود. اسلينگ ها همينطور مي توانند به دست هاي شما كمي استراحت بدهد يا دست هاي شما را آزاد كند تا ساندويچي درست كنيد.

بيشتر بخوانيد :

·         كودك شش ماهه

 

·         كودك هشت ماهه 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۰:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :