جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين دارو بعد از كاشت مو

ماينوكسيديل تنها دارويي است كه به صورت موضعي باعث رشد مو مي‌شود و به فرم محلول‌هاي 2 درصدي و 5 درصدي موجود است. اين محلول، در بيشتر از 20 درصد افرادي كه از آن استفاده مي‌كنند به خوبي موهاي كركي را به موهاي ضخيم تبديل مي‌كند. و در كمتر از 10 درصد موارد مي‌تواند باعث پر شدن كامل يك سر طاس شود. در صورتي كه از محلول 5 درصد استفاده شود، كمي فوايد و اثرات آن افزايش مي‌يابد. معمولا بعد از 6 ماه استفاده، آثار آن نمايان مي‌شود.

مرداني كه در اوايل روند شروع ريزش مو هستند، مرداني كه حداكثر منطقه طاسي آنها كمتر از 10 سانتي‌متر مربع باشد و همچنين كساني كه قبل از مصرف دارو تراكم موهاي‌شان حداقل 20 تار مو در هر سانتي‌متر مربع باشد، به اين دارو بهتر جواب مي‌دهند.

ماينوكسيديل در زنان هم اثرات خوبي داشته و در 60 درصد از زنان استفاده‌كننده باعث توقف ريزش مو و رشد مجدد موهامي‌شود. در صورتي كه درمان متوقف شود، بعد از 3 ماه به مرحله قبل از شروع درمان برمي‌گردد و موهاي درآمده مي‌ريزند. بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه براي حفظ موهاي درآمده ضرورت دارد روزي دو بار براي هميشه از اين محلول استفاده شود. ماينوكسيديل موضعي معمولا عوارضي نداشته و در موارد خيلي نادر حساسيت‌هاي پوستي مشاهده مي‌شود كه در آن صورت، مصرف دارو بايد قطع شود.

در عمل پيوند مو، كاشت گرافت‌هاي كوچك و متعدد، عامل مهمي در ايجاد شوك گردش خون در پوست سر است كه در اثر، فشار واردآمده به عروق ناشي از كاشت گرافت‌ها بوده و اين كاهش جريان خون تمام موها از جمله موهاي كاشته شده و موهاي باقي مانده از قبل را شامل مي‌شود. حالا اين سوال مطرح مي‌شود كه آيا استفاده از ماينوكسيديل مي‌تواند باعث افزايش جريان خون گرافت‌ها شود و از شوك آنها جلوگيري كند؟ در پاسخ بايد گفت كه مطالعاتي وجود دارند كه نشان‌ مي‌دهند در افرادي كه بعد از عمل از ماينوكسيديل استفاده كرده‌اند ميزان ريزش مو كاهش يافته است. در اولين مطالعه كه در سال 1987 منتشر شد 12 بيمار از 2 تا 3 روز بعد از عمل، روزانه دو بار ماينوكسيديل 2 درصد مصرف كردند و در 2 نفر از بيماران كه براي‌شان گرافت‌هاي گرد كاشته شده بود، هيچ‌گونه ريزشي مشاهده نشد. بعضي از جراحان، استفاده از ماينوكسيديل 2درصد را روزي 2مرتبه، تا 5 هفته بعد از عمل، تجويز مي‌كنند. به نظر آنها، ماينوكسيديل با گشاد كردن عروق باعث افزايش جريان خون ناحيه گيرنده مي‌شود و ريزش موقت مو بعد از عمل را كاهش مي‌دهد و ترميم زخم را تسريع مي‌كند.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص كاشت مو خوب مشورت كنيد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۸:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :