جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي ثابت يك فك چگونه است؟

ويژگي هاي ارتودنسي ثابت يك فك چيست؟ ارتودنسي ثابت يك فك براي چه كساني مناسب است؟ ارتودنسي دندان يكي از شاخه هاي رشته پزشكي است كه به شما كمك مي كند دندان هاي منظم داشته باشيد. اگر دندان هاي فوقاني شما حساس است و براي افزايش سلامت دهان و دندان نياز به مرتب كردن دندان هاي پايين خود داريد، مي توانيد با استفاده از شيوه هاي ارتودنسي ثابت، دندان هاي فك هاي پايين خود را ارتودنسي كنيد. اين در حالي است كه بي نظمي و يا كجي در دندان هاي شما قابل توجه نيست و مي تواند سلامتي دهان و دندان شما را به خطر بيندازد. در بعضي از موارد نيز احتمال دارد كه فك و دندان هاي پايين شما نياز به ارتودنسي داشته باشد.

ارتودنسي براي هر دو فك

در صورتي كه ناهنجاري هاي دهان و دندان بيمار به حدي زياد باشد كه در هر دو فك ديده شود، نياز به ارتودنسي هر دو فك است. يكي از اصلي ترين ويژگي هاي بريس ها تصحيح فك هاي بيمار است كه به چگونگي ارتباط دو رديف دندان هاي شما با يكديگر كمك مي كند. اين در حالي است كه بسيار از بيماران به مشكلات دندان هاي خود پي نبرده اند. وجود اين بي نظمي ها مي تواند باعث بروز دندان قروچه شود و در بعضي از موارد مي‌تواند تكلم و جويدن غذا را با معضل روبه‌رو كند.

در صورتي كه تعدادي از دندان هاي كج باشد، بريس ها مي توانند دندان ها را به جايگاه اصلي خود بازگرداند. اين دندان ها معمولا بر روي ديگر دندان هاي سالم تاثير مي گذارند و باعث ايجاد مشكلاتي براي آن ها مي شود. اين در حالي است كه حتي در مواقعي بيمار متوجه اين موضوع نمي شود. هدف اساسي استفاده از بريس ها علاوه بر مرتب كردن دندان ها، باعث اطمينان از همكاري و منظم كردن دندان ها با يكديگر مي شود. به همين جهت است كه بسياري از بيماران فقط مي خواهند يك رديف از دندان هاي آن‌ها را ارتودنسي كنند و نسبت به ارتودنسي كل دندان اعتراض دارند. اما متخصصان ارتودنسي مي خواهند كه سلامت شما در اولويت اول سلامتي دهان و دندان باشد و در نهايت به داشتن دندان هاي مرتب بينديشيد.

عوارض ارتودنسي فك پايين

در شرايط مناسب مي توان فقط بر روي دندان هاي پايين ارتودنسي انجام داد؛ اما بعد از مشاوره و صحبت با متخصص ارتودنسي  اگر دندان هاي شما، اوربايت داشته باشيد. منظم كردن دندان هاي فك پايين به تنهايي احتمال دارد اين معضل را درمان كند و نياز به هيچ گونه درمان فك بالا نباشد. اما اگر شما آندريبايت داشته باشيد، وارد كردن دندان هاي پايين به تنهايي امكان پذير نيست و ناهنجاري را بيشتر مي كند. همانطور كه دندان هاي شما جابجا مي شود، احتمال دارد مشكلاتي ايجاد شود و يا مشكلات موجود را بيشتر كند؛ به طوري كه دندان هاي شما ديگر كارايي لازم را نداشته باشد.

موارد مهم در ارتودنسي فك بالا

الگوي كلي دندان ها در درمان هاي ارتودنسي فك بالا يا به طور كلي، تك فكي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. شيوه قرار گيري دندان ها در فك پايين بايد به شكلي باشد كه باعث بي نظمي دندان ها فك مي شود و در نتيجه آن تداخل در ارتودنسي فك بالا ايجاد نشود. در بعضي از موارد ارتودنسي فك بالا باعث بدتر شدن وضعيت دندان هاي بيمار مي شود؛ زيرا احتمال دارد دندان هاي فك بالا و پايين به صورت صحيح بر روي هم قرار نگيرد و در هنگام جويدن و خوردن غذا نيرو به صورت يكسان در بين دندان ها پخش نشود و در نهايت باعث آسيب فك بالا ارتودنسي فك بالا مي شود.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۴:۴۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :