جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نحوه تشخيص جواهر اصل

قطعاً روش‌هاي متعددي در سراسر جهان براي تشخيص جواهر اصل از بدل وجود دارد و كارشناسان حوزه طلا و جواهرات، راه‌كارهاي متفاوت و بسيار زيادي براي شناخت جواهرات اصلي به‌كار مي‌گيرند. ما در اين مقاله از طلا فروشي اينترنتي كيش طلا سعي داريم تا به بررسي برخي از مهم‌ترين و متداول‌ترين روش‌ها در زمينه تشخيص جواهر اصل بپردازيم.

طرز كار

هنگام خريد طلا و جواهرات، با دقت به كيفيت كار در موارد و قسمت‌هايي كه علاقه شما را برانگيخته و نظرتان را جلب نموده است، دقت كنيد. اطمينان حاصل نمائيد كه قطعه طلاي مورد نظر، به اندازه كافي محكم باشد و توان مقاومت در برابر سايش‌هاي طبيعي موجود را نيز داشته باشد. همچنين به قفل‌ها و بست‌ها توجه كرده و چك كنيد كه به‌راحتي باز و بسته مي‌شوند يا خير.

مواد و ساختار

نكته حائز اهميت بعدي در بحث تشخيص جواهر اصل، مواد و متريال به‌كار رفته در آن خواهد بود. قطعات تقلبي طلا و جواهرات از فلزاتي ساخته شده‌اند كه قطعاً نسبت به طلا بي ارزش بوده و فقط از لحاظ ظاهري شبيه به قطعات ساخته شده از طلا باشند؛ در واقع فقط فلزات روكش شده با طلاي ساده و با عيار پايين هستند، كه با گذشت مدت زمان بسيار كوتاهي پس از استفاده در محل‌هاي برخورد با پوست بدن تيره شده و رنگي سبز رنگ را روي پوست برجاي مي‌گذارند.

علامت گذاري و حك روي قطعات طلا و جواهر

در صنعت طلا و جواهرسازي، روي قطعات طلا و جواهر معمولاً كدها و اعداد خاصي حك مي‌شود كه بيانگر عيار طلاي به‌كار رفته در قطعه مورد نظر است. به‌عنوان مثال وجود عدد ۷۵۰ روي يك قطعه طلا مبين آن است كه ۷۵ درصد فلز طلا در اين قطعه به‌كار رفته است. بنابراين با دقت به اين كدها نيز مي‌توان از خلوص طلاي آن آگاه شد.

البته ممكن است كه برخي از سودجويان اعداد دروغين را روي قطعات طلا حك نمايند كه در اين‌صورت بايد روش‌هاي ديگر را نيز براي تشخيص جواهرات اصلي استفاده نمود.

استفاده از آهن‌ربا

يكي ديگر از ساده‌ترين راه‌ها در تشخيص جواهر اصل، استفاده از يك آهن‌ربا خواهد بود. براي اين كار كافي است تا در هنگام خريد طلا و جواهرات، يك قطعه آهن‌رباي نيز با خود به‌همراه داشته باشيد. نگه‌داشتن يك آهن‌رباي كوچك در كنار قطعات طلا و نقره مي‌تواند كمك كننده باشد، چرا كه فلزات طلا و نقره به هيچ عنوان خاصيت مغناطيسي نداشته و جذب آهن‌ربا نخواهند شد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۷:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :