جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پوشك كردن در سفر

سن : كودك يك ماهه تا كودك يك ساله

پوشك كردن در سفر : آيا براي يك روز بيرون رفتن با كودكتان برنامه ريزي مي كنيد؟ در اينجا برخي مواردي كه بايد در ساك كودك موجود باشد و روش هاي پوشك كردن كودك در مكان هاي عمومي آمده است.

بيرون رفتن با كودك تازه متولد شده كار سختي است: او بسيار كوچك است و دنياي اطرافش بزرگ. همچنين نگراني هايي درباره بيرون ماندن بدون پوشك يا ساير موارد ضروري نوزاد وجود دارد. چه كارهايي بايد انجام شوند؟

كودك، پوشك و پوشك كردن در سفر

متخصص اطفال و نويسنده كتاب «به سوي خانه با نوزاد تازه متولد شده: از تولد تا واقعيت» ، جنيفر شو ،  مي گويد: “اگر براي يك ساعت به پارك رفته باشيد يا كل آخر هفته را در بيرون از خانه سپري كنيد، فقط يك چيز است كه كودك واقعا به آن لازم دارد و آن پوشك است. شما مي توانيد بدون هر چيز ديگري به خارج از خانه برويد. به چه تعداد پوشك نياز است؟ اين تعداد به مدت زمان سفر شما بستگي دارد.” شو، دو تا سه عدد را براي يك بعد از ظهر و ۱۲ عدد را براي يك شب اقامت توصيه مي كند و “براي شب به پوشك مخصوص شب نياز خواهيد داشت كه قابليت جذب بهتري دارد.”

سفر به همراه كودك، پوشك و موارد ضروري براي پوشك كردن

با اين كه يك بسته پوشك بچه تنها چيزي است كه واقعا در سفر به آن نياز داريد، اما مي توانيد برخي وسايل ضروري را نيز با خود به همراه داشته باشيد، شامل:

دستمال براي خشك كردن كودك. اين دستمال ها جزء ديگري از وسايل لازم براي پوشك كردن كودك در بيرون از خانه هستند، مخصوصا بسته با سايز سفر. اين دستمال ها نه تنها كار پوشك كردن را تسهيل مي كنند ؛ بلكه براي پاك كردن دست و صورت كثيف كودك نيز مناسبند. اگر بسته بزرگي از اين دستمال ها را در خانه داريد، مي توانيد براي سفر از آنها استفاده نماييد. اگر دستمال ها را در خانه جا گذاشتيد، از دستمال كاغذي استفاده كنيد. امي پري كه به تازگي مادر شده است نيز به جاي تهيه اين دستمال ها از ليف حمام استفاده مي كند و مي گويد: “ما فقط بدن كودك را قبل از پوشك كردن خشك مي كنيم، اين روش براي جلوگيري از خارش كمك زيادي به ما كرده است.”

پد تعويض. يك پد تعويض قابل حمل در زمان سفر و وقتي نمي دانيم قرار است كجا پوشك را تعويض كنيم، به ما كمك بزرگي مي كند. با وجود اين كه چند پوشك، يك حوله، و پتوي كودك تنها مواردي هستند كه به آنها نياز داريد، اما يك ساك با پد تعويض متصل به آن بسيار مناسب خواهد بود. همچنين پدهاي يكبار مصرفي مشابه ورقه هاي كاغذي نيز وجود دارند كه معمولا از آنها در دفتر پزشكان و دندانپزشكان استفاده مي شود. اما اگر فراموش كنيد كه چنين وسيله اي را با خود ببريد، چه بايد كرد؟ از يك روزنامه استفاده كنيد و يا با دستمال كاغذي توالت يك پد بسازيد.

كيسه هاي پلاستيكي. پوشك هاي كثيف، پدهاي تعويض يكبار مصرف، و دستمال هاي استفاده شده بايد دور ريخته شوند. به همين دليل بسياري از والدين به همراه داشتن چند كيسه پلاستيكي را توصيه مي كنند. اين كيسه ها فضاي زيادي را اشغال نمي كنند و توسط آن ها مي توان از ايجاد بوي بد و كثيفي در مكان هاي عمومي جلوگيري كرد.

اصول پوشك كردن

بيشتر والدين و متخصصان اطفال تعويض پوشك در رستوران يا چنين مكان هايي را توصيه نمي كنند. نه تنها اين پوشك هاي آلوده بيماري را انتقال مي دهند، بلكه ممكن است بوي بدي هم در محل منتشر شود. از آنجايي كه بسياري از مادران و پدران به اين كار روزانه عادت كرده اند، ممكن است فراموش كنند كه اين كار براي همه عادي نيست

بيشتر بخوانيد:

·         كودك هفت ماهه

 

·         كودك نه ماهه 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۶:۴۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :