جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي كامل با انواع ارتودنسي جديد

ارتودنسي براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان و مرتب كردن دندان ها به كار مي رود. دستگاه هاي ارتودنسي با اعمال فشار به دندان ها، به مرور آن ها را به جايگاه ايده آل مورد نظر  ارتودنتيست سوق مي دهند. ارتودنتيست به هنگام انتخاب روش درماني براي بيماران، عواملي چون شدت ناهنجاري فكي و دنداني، نوع آن و سن بيمار را لحاظ قرار مي دهد و در نهايت بهترين روش درماني را براي بيمار انتخاب خواهد كرد. امروزه ارتودنسي هاي جديد بسياري وجود دارند كه با توجه به ناهنجاري، مورد استفاده قرار مي گيرند. در اين مقله از دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران  شما را با ارتودنسي جديد، انواع آن و مزاياي استفاده از آن آشنا مي كنيم.

مزاياي ارتودنسي جديد

رعايت بهداشت دهان و دندان در دندان هايي كه دچار مشكل هستند دشوار است كه با ارتودنسي مي توان ميزان بهداشت دهان و دندان را ارتقا داد؛ هم چنين ارتودنسي مي تواند مشكلاتي مانند سردرد و مشكلات مفصل ـ گيجگاهي، مشكلات غذا خوردن و هضم آن ها و همينطور مشكلات مربوط به تكلم بيمار را برطرف سازد و در نهايت باعث اصلاح طرح لبخند بيمار نيز مي شود.

انواع روش هاي درماني ارتودنسي

درمان هاي ارتودنسي به منظور برطرف كردن ناهنجاري هاي فكي يا اصلاح دندان ها به كار مي روند كه هر كدام از اين مشكلات روش درماني مختص به خود را دارند. اگر ميزان مشكلات و ناهنجاري هاي دنداني و فك بيمار شديد باشد، بيمار نياز به جراحي نيز خواهد داشت.

انواع ارتودنسي جديد

امروزه براي درمان با ارتودنسي، از روش هاي جديد درماني استفاده مي شود كه باعث شده است بسياري از مشكلاتي كه در حيطه دندانپزشكي وجود دارند با روند بهتري درمان شوند. برخي از آن ها عبارتند از:

ارتودنسي ديمون:

ارتودنسي ديمون يكي از جديدترين روش هاي درماني است. براكت هاي به كار رفته در اين سيستم مي توانند به صورت شفاف يا سراميكي باشند. در اين سيستم از يك مكانيسم خودكار استفاده شده است كه سيم هاي ارتودنسي دندان را بدون نياز به ليگاتورها به براكت ها متصل مي كند. مدت زمان درمان با اين روش نسبت به ارتودنسي فلزي تا ۶ ماه كاهش يافته است. يكي از مزيت هاي مهم اين سيستم اين است كه ارتودنتيست در اين روش نيازي به كشيدن دندان ها ندارد.

تكنولوژي به كار رفته در اين سيستم ميزان فشار و اصطحكاك دندان ها را كاهش داده و درمان نيز در حين طي روند مناسب خود كارايي بيشتري دارد؛ همچنين بيماراني كه از ارتودنسي ديمون استفاده مي كنند نسبت به ارتودنسي فلزي درد كمتري را احساس مي كنند.

ارتودنسي لينگوال:

ارتودنسي لينگوال يكي از روش هاي درماني است كه براكت ها به صورت سفارشي ساخته مي شوند و در پشت دندان ها و سمت زبان قرار مي گيرند. اين خود يك ارتودنسي نامرئي است كه براكت ها بدون آنكه ديده شوند، باعث حركت دندان ها و صاف شدن آنها مي شوند.

ارتودنسي اينويزيلاين:

پلاك هاي ارتودنسي اينويزيلاين شفاف و بي رنگ هستند و براي افرادي كه از ديده شدن لوازم ارتودنسي بر دندان هايشان ناراضي هستند مناسب است. اين پلاك ها بايد هر ۲ هفته يكبار تعويض شوند؛ سپس ست جديد جايگزين ست قبلي مي شود. اين روند تا پايان دوره درماني ادامه دارد . استفاده از اين پلاك ها راحت تر است؛ زيرا اين پلاك ها متحرك هستند و بيمار مي تواند پلاك ها را در هنگام غذا خوردن، مسواك زدن از دهان خود خارج نمايد..

ميني اسكرو:

ميني اسكرو يك ابزار پيچي شكل است كه با قرارگرفتن در استخوان فك باعث حركت دندان ها و قرارگيري آنها در يك موقعيت صحيح و درست مي شود. اين روش زماني به كار مي رود كه ارتودنتيست بخواهد يك يا چند دندان را بدون حركت و جا به جايي دندان هاي ديگر در دهان حركت بدهد. از ميني اسكرو مي توان براي بستن فضاي بين دندان ها، درمان اپن بايت، صاف كردن دندان ها، برطرف كردن انحرافات و چرخش هايي كه دندان ها دارند استفاده كرد.

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۹:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :