جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي كامل با ارتودنسي دندان روكش دار

ارتودنسي دندان روكش دار، نوعي ارتودنسي است كه روي دندان هاي روكش شده انجام مي‌شود. امروزه با روند رو به رشد متقاضيان دندانپزشكي زيبايي، تعداد زيادي از افراد خواستار انجام خدمات زيبايي همچون لمينت، كامپوزيت، روكش و … هستند. اما پس از استفاده از اين خدمات زيبايي متوجه لزوم ارتودنسي بر روي آن دندان ها مي شوند. سوالي كه در اين زمان به ذهن آن ها خطور مي كند اينست آيا ارتودنسي بر روي دندان هاي روكش شده يا داراي لمينت، پرشده و كامپوزيت امكان پذير است؟

بهترين نوع ارتودنسي دندان هاي روكش دار

از آن جا كه ارتودنسي ثابت روي دندان روكش دار نيازمند بهداشت دقيق تر و رسيدگي بيشتري است اغلب متخصصان ارتودنسي تمايلي به استفاده از بريس هاي ثابت براي ارتودنسي دندان روكش دار نيستند. بهترين گزينه براي ارتودنسي اين دندان ها استفاده از ارتودنسي متحرك يا اينويزيلاين است. گاهي اوقات امكان استفاده از ارتودنسي متحرك وجود ندارد. در اينصورت دندانپزشك ارتودنسي ثابت را توصيه مي كند. به طور كلي از سه روش مي توان براي ارتودنسي دندان هاي روكش دار استفاده كرد:

ارتودنسي ثابت كه روي سطح جلوي دندان ها نصب مي شود.

ارتودنسي متحرك همچون بريس هاي نامرئي

ارتودنسي لينگوال كه در سطح پشت دندان ها نصب مي شوند.

امكان آسيب ديدگي روكش در ارتودنسي

اگر روكش به درستي و محكم روي دندان نصب شده باشد، ارتودنسي آسيبي به آن وارد نخواهد آورد. امروزه با پيشرفت تكنولوژي و تجهيزات پيشرفته، از روش هاي بسيار دقيقي براي نصب براكت ها و بريس هاي ارتودنسي استفاده مي شود. بعد از به پايان رسيدن دوره درمان نيز متخصص ارتودنسي با دقت هر چه تمام تر بريس ها و ساير اجزاء ارتودنسي را به آرامي از روي دندان جدا كرده تا به دندان ها هيچ گونه آسيبي نرسد.

بيشتر بخوانيد : داستني هاي ارتودنسي دندان

ارتودنسي دندان روكش دار

از روكش معمولاً براي پوشاندن خرابي و پوسيدگي هايي استفاده مي شود كه قابل پر كردن نيستند. يا اينكه روكش براي دندان هاي شكسته و عصب كشي كاربرد دارد. با وجود داشتن يك يا چند دندان روكش شده نيز مي توان از ارتودنسي استفاده كرد.

در هنگام نصب براكت روي دندان هاي روكش شده از چسب مخصوص و متفاوت استفاده مي‌شود. بقيه مراحل ارتودنسي همانند ارتودنسي دندان هاي بدون روكش خواهد بود. همچنين افرادي كه دندان هاي آن ها نيازمند به كارگيري روكش است، در ابتدا مي توانند تحت درمان ارتودنسي قرار گرفته و سپس اقدام به استفاده از خدمات زيبايي مثل روكش كنند.

نحوه انجام ارتودنسي دندان روكش دار

اغلب اوقات متخصص ارتودنسي توصيه مي كند دندان ها پس از انجام ارتودنسي، روكش شوند. تا روكش ها با وضعيت جديد دندان ها ساخته شده و تنظيم شوند. اما انجام اين كار در همه موارد ممكن نيست.

براي چسباندن براكت هاي ارتودنسي روي دندان هاي روكش دار، بايد از تكنيك ويژه اي كمك گرفت و ظرافت بيشتري به كار برد. برخي اوقات لازم است از بندهاي ارتودنسي استفاده شود. پاره اي مواقع روكش ها بايستي چدا شوند. بهرجهت مي توان از ارتودنسي براي كساني كه دندان روكش شده دارند نيز استفاده كرد. حتي مي توان به گونه اي عمل كرد كه لازم نباشد بعد از ارتودنسي روكش تعويض شود.

انجام ارتودنسي با متخصص مجرب هيچ گونه عوارضي را در سيم كشي دندان هاي روكش شده نيز به دنبال نخواهد داشت. با استفاده از تكنيك هاي مدرن و تكنولوژي هاي به روز و درمان هاي باكيفيت مي توان به طور ايمن و مطمئن اقدام به ارتودنسي اين نوع از دندان ها كرد. فشار بريس هيچ گونه آسيبي به دندان هاي ترميم شده وارد نياورده و سبب شكستگي آن ها نخواهد شد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۷:۳۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :