جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونگي تشكيل پلاك ها به روي دندان و جرم گيري

بطور طبيعي ترشح بزاق دهان حاوي املاح و مواد معدني مي باشند ، با رسوب اين املاح در سطوح خارجي دندان و پيوستن باكتريها ، ميكروبها و مانده مواد غذايي به اين رسوبات به تدريج مراحل اوليه تشكيل پلاك آغاز مي شود. در آغاز شكل گيري پلاك به راحتي مي توان آنها را به وسيله مسواك و نخ دندان از بين برد اما در صورتي كه پلاك ها  به موقع از سطح دندان پاك نشوند به مرور زمان حجيم شده و پس از مدتي به جرم تبديل مي شوند . پلاك ها  به طور معمول قابل رويت نيستند ولي جرم ها را مي توان به راحتي مشاهده كرد .جرم ها از بافت سختي تشكيل شده اند و به وسيله مسواك و نخ دندان نمي توان آنها را از سطح دندان پاك كرد. يكي از عوامل پوسيدگي دندان حضور جرم ها بر سطح دندان است. جرم ها باعث بوي بد دهان و بيماري هاي لثه شده  و  سلامت دندان را تهديد مي كنند. با جرم گيري دوره اي فضاي دهان سالم تر شده و بد رنگي دندان هم برطرف مي شود.

آيا جرم دندان باعث تخريب و شل شدن لثه مي شود ؟

اگر به موقع جرم ها به وسيله جرم گيري از روي دندان برداشته نشوند به تدريج  استخوان نگهدارنده دندان تحليل رفته ، لثه  ها  تخريب شده و در نهايت دندان ها شل مي شوند .

آيا قبل از ارتودنسي بايد دندان ها را جرم گيري كرد ؟

ارتودنتيست شما ترجيح مي دهد كه قبل از نصب براكت ها روي دندان شما ابتدا دندان ها جرمگيري شده و پس از ترميم پوسيدگي ها  اقدام به ارتودنسي شود .

عمل جرمگيري قبل از ارتودنسي بوي بد دهان را از بين برده و به بهداشت دهان و دندان كمك مي كند به اين ترتيب ارتودنسي دندان ها بعدا با مشكل روبرو نمي شود .

اگر هنوز با درمان هاي ارتودنسي دندان آشنا نيستيد كليك كنيد.

آيا جرم گيري باعث از بين رفتن ميناي دندان مي شود ؟

با جرم گيري تنها پلاك ها و جرم ها از سطوح دندان پاك مي شوند وعمل جرم گيري هيچ آسيبي به ميناي دندان وارد نمي آورد .

در گذشته مردم تصور مي كردند  كه جرم گيري باعث از بين بردن ميناي دندان مي شود اما امروزه  براين باورند كه اين جرم ها هستند كه دندان را خراب مي كنند نه جرم گيري

علاوه برآن جرم ها باعث آسيب جدي به  دندان ، لثه ، و بافت نگهدارنده دندان شده و محلي مناسب براي تجمع و تكثير ميكروب ها هستند .

بيشتر بخوانيد : اصلاح طرح لبخند

آيا جرم گيري دندان ها را حساس مي كند ؟

جرم ها به خاطر قطر و ضخامتي كه دارند مانند يك لايه و عايق حرارتي روي دندان مي باشند و تاحدودي جلوي احساس سرما و گرماي دندان را مي گيرند .

پس از جرم گيري و برداشتن اين لايه دندان كمي حساس شده و احساس سبكي مي كند .

البته اين احساس سبكي و حساسيت كوتاه مدت بوده و پس از چند روز ازبين مي رود .

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۳:۰۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :