جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

منظور از ارتودنسي ساده چيست؟

همه افراد در طول زندگي شان نيازمند يك لبخند زيبا مي باشند كه به آن ها احساس خوبي بدهد. داشتن لبخندي زيبا براي افرادي كه مشكلات دنداني در ظاهر دندان هايشان دارند يك معضل مي باشد. چنين افرادي به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست داده و افسرده مي شوند؛ اما بايد بدانيد كه براي درمان مشكلات هميشه روشي وجود دارد و براي اينگونه مشكلات درمان ارتودنسي ساده پيشنهاد مي شود.

ارتودنسي ساده

در واقع ارتودنسي هاي ساده به ارتودنسي هايي گفته مي شود كه از نوع سنتي و فلزي بوده كه هنوز هم جزو رايج ترين و بهترين درمان براي حل مشكلات و ناهنجاري هاي دندان ها مي باشد. در واقع ارتودنسي سنتي ارتودنسي است كه در آن از براكت هاي فلزي يا سراميكي و همچنين الاستيك هاي مختلف و سيم هاي فلزي يا سراميكي براي درمان استفاده مي كنند. اين ارتودنسي كه به آن ارتودنسي ساده هم گفته مي شود، نوعي از ارتودنسي دندان است كه شما به هيچ عنوان نمي توانيد در طول درمان آن را از دندان تان خارج كنيد و بايد تا پايان درمان تان به صورت ثابت بر روي دندان‌هايتان باقي بمانند.

ارتودنسي ها چگونه كار مي كنند؟

در واقع ارتودنسي ها داراي سه جز اصلي هستند:

براكت

آرشيو

ليگاتور الاستيك

چرا بريس هاي سنتي در بيشتر موارد انتخاب مي شوند؟

در واقع بريس هاي سنتي يا همان ارتودنسي ساده بيشتر موارد مربوط به كودكاني كه در حال در آوردن دندان هاي دائمي خو هستند و همچنين بزرگسالان، مي توانند بهترين عملكرد را داشته باشند.

همچنين ارتودنسي ساده تمام اصلاحات پيچيده تري را كه به روش ‌هاي پيچيده اي هم براي درمان نياز دارند را مي تواند برطرف كند. معمولا ارتودنسي ساده مي ‌تواند موارد زير را حل كند:

موارد مربوط به دندان هاي كج

دندان هاي روي هم قرار گرفته

شلوغي بيش از حد دندان ها

فاصله بين دندان ها

دندان هاي داراي مشكل اوربايت يا كراس بايت

مشكلات فكي

بيشتر بخوانيد : بهترين متخصص ارتودنسي در كرج

هزينه ارتودنسي ساده

مي توان گفت كه ارتودنسي هاي سنتي نسبت به ساير روش هاي ارتودنسي از هزينه پايين تري برخوردار هستند. به اين دليل كه همانطور كه از نامش پيدا است، اين بريس ها سنتي هستند و نياز به جابجايي زيادي ندارند. بنابراين قيمت پايين تري هم نسبت به ساير بريس ها كه نامرئي، سراميكي يا انواع ديگر، دارند.

همچنين پزشك شما مي تواند با ارائه برنامه هاي پرداخت به صورت ماهانه، براي پرداخت هزينه ارتودنسي دندان تان به شما كمك كند تا راحت تر اين مرحله را پشت سر بگذاريد.

مراحل نصب ارتودنسي ثابت

شما ابتدا بايد به پزشك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و يك معاينه اوليه منظم بر روي دندان هايتان انجام شود و هر گونه سوالي كه داريد به آن پاسخ داده شود. براي اين كار ابتدا پزشك يك عكس از دندان هاي شما مي‌گيرد و پس از آن با استفاده از بررسي عكس دندان ها و معاينه دندان ها به اين نتيجه مي‌رسد كه شما مي توانيد از ارتودنسي ساده براي درمان مشكلات دندان تان استفاده كنيد. پس از آن پزشك در مورد طول درمان و روش درمان با شما صحبت مي‌كند و شروع به نصب ارتودنسي بر روي دندان شما مي‌كند.

فوايد ارتودنسي دندان

ارتودنسي دندان مي‌تواند شامل مزاياي بسيار زيادي باشد كه مهمترين آنها عبارتند از:

ايجاد لبخندي كه هميشه مي خواستيد.

بهبود تصاوير لبخندتان

افزايش اعتماد به نفس

جلوگيري از بيماريهاي پريودنتال كه مي‌تواند ناشي از نامرتب بودن دندان ها باشد.

خطر سايش و ضربه هاي غيرطبيعي كه با گزش همراه هستند كاهش مي يابد.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۸:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :