جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هزينه ارتودنسي ژله اي

هزينه ارتودنسي ژله اي از لحاظ قيمت گذاري همانند ساير ارتودنسي هاست. هيچ جا در مورد قيمت و هزينه ارتودنسي ژله اي سخني به ميان نيامده است. در حقيقت، نمي‌توان هزينه دقيقي براي ارتودنسي تعيين كرد. انجام درمان با استفاده از اين روش هزينه اي مخصوص به خود دارد كه با توجه به عوامل مختلف، اين هزينه متفاوت و متغير است. تنها راه تعيين هزينه، مراجعه به متخصص ارتودنسي است.

هزينه ارتودنسي ژله اي در مقايسه با روش هاي ديگر، بنا به دلايلي بالاتر است. از جمله اين دلايل مي‌توان به نامرئي يا شفاف بودن دستگاه اشاره كرد؛ هم‌چنين پلاك هاي اين نوع ارتودنسي در لابراتوارهاي پيشرفته ساخته مي‌شود. براي ساخت و تهيه اين پلاك ها، امكانات ويژه و پيشرفته اي نيز مورد نياز است. اسكن و قالب هاي ژله اي نيازمند صرف هزينه بالايي است؛ هم‌چنين پلاك ها در جلسات مراجعه بايد تعويض شوند كه خود هزينه جديدي در بر دارند.

هزينه تقريبي ارتودنسي ژله اي

اين روش نسبت به روش هاي ديگر هزينه بر است. هزينه ارتودنسي ژله اي با توجه به نوع و شدت ناهنجاري فك و دندان متفاوت است. اگر فرد علاوه بر ارتودنسي نيازمند جراحي فك نيز باشد، هزينه اي مضاعف به وي تحميل مي‌شود.

به طور كلي، هزينه ارتودنسي ژله اي بستگي به معاينه و ارزيابي دقيق بيمار دارد. اينكه دقيقاً هزينه ارتودنسي هر فرد با توجه به انتخاب اين روش چقدر است؛ به عوامل مختلفي بستگي دارد، مانند:

سن

جنس

مدت زمان درمان

تعداد جلسات مراجعه

زمان صرف شده در هر جلسه

سختي و آساني كار

وسايل مورد استفاده در اين روش

شرايط فك و دندان

جفت شدن دندان ها

سلامت لثه

انتظارات بيمار

بيشتر بخوانيد : دانستني هاي ارتودنسي

رتودنسي ژله اي چيست؟

ارتودنسي ژله اي از تكنولوژي هاي جديد در عرصه ارتودنسي است. اين ارتودنسي كه به آن ارتودنسي شفاف يا نامرئي نيز گفته مي‌شود، به رفع ناهنجاري هاي فك و دندان مي‌پردازد. در اين روش، پلاك ها با قرارگيري بر روي دندان، ايرادات جزئي دندان را برطرف مي‌كنند. اكثر افراد به خصوص جوانان و بزرگسالان به خاطر ظاهر براكت ها، و طرز قرار گيري آن ها بر روي دندان، از انجام درمان ارتودنسي سر باز زده و به آن تن نمي‌دهند. در اين شرايط، متخصص ارتودنسي، استفاده از روش ارتودنسي ژله اي را به آن‌ها پيشنهاد مي‌كند.

مزاياي ارتودنسي ژله اي

ارتودنسي ژله اي از جمله ارتودنسي هايي است كه منافع و مزاياي زيادي با خود به همراه دارد، ازجمله:

در اين نوع ارتودنسي چون پلاك ها شفاف هستند، كسي متوجه درمان بيمار نمي‌شود.

اين ارتودنسي در زندگي فرد خللي وارد نمي‌كند

براي ممانعت از شكسته شدن ارتودنسي، بيمار مي‌تواند آن‌ را در شرايط ضروري از دهان خارج كند.

در مقايسه با ارتودنسي ثابت، رعايت بهداشت دهان، با آن راحت تر است.

نيازي به ويزيت ماهانه در مطب نيست؛ لذا در مقايسه با روش هاي ديگر ارتودنسي، از ميزان مراجعه به مطب كاسته مي‌شود.

چه كساني كانديداي مناسبي براي اين ارتودنسي هستند؟

ارتودنسي ژله اي يا نامرئي براي افرادي كه تمام دندان هاي آن ها رويش كرده بيشتر مناسب است. با توجه به اين نكته مي‌توان نتيجه گرفت كه اين روش براي كودكان روش مناسبي نيست؛ بلكه به نوجوانان و بزرگسالان پيشنهاد مي‌شود. در صورت استفاده از اين روش براي كودكان، پلاك ها هيچ زخم يا آسبيي به دهان وارد نمي‌كنند.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۹:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :