جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

رايج‌ترين روش‌هاي ترميم سايش دندان‌ها

سايش دندان چيست؟

سايش يا ساييدگي دندان به معناي از بين رفتن بافت دندان به طرقي غير از پوسيدگي دندان است. سايش دندان يك مشكل بسيار شايع است كه تقريباً در 97٪ از جمعيت رخ مي دهد. اين مشكل يك روند طبيعي و فيزيولوژيك است كه در طول زندگي اتفاق مي‌افتد، اما با افزايش طول عمر افراد و استفاده مداوم از دندان‌ها در طول زندگي، احتمال كاهش سطح و كوتاه شدن دندان‌ها قابل توجه‌تر مي‌شود.

باندينگ دندان (Dental bonding )

در صورت وجود سايش مينايي به ميزان جزئي تا متوسط ​، مي‌توان از روش‌هاي باندينگ دندان جهت درمان آن استفاده كرد. باندينگ دندان شامل روش‌هايي است كه طي آن يك ماده كامپوزيتي همرنگ دندان روي سطح دندان‌هايي كه دچار سايش شده‌اند اعمال مي‌شود تا ظاهر طبيعي‌تري به خود بگيرند. ترميم‌هاي كامپوزيتي و كامپوزيت‌ ونيرها جزو اين روش‌هاي درماني هستند. علاوه بر اصلاح طرح لبخند ، باندينگ دندان همچنين ممكن است حساسيت دندان را كاهش داده و مشكلات مربوط به نامتقارن بودن لبخند را نيز برطرف كند.

لمينت دندان (Dental laminate)

لمينت‌ها لايه‌هاي نازكي از جنس پرسلن هستند كه براي بهبود رنگ، شكل و اندازه دندان‌ها به آن‌ها متصل مي‌شوند. لمينت‌ دندان همچنين مي‌تواند با باند شدن به سطح دندان‌ها، حساسيت آن‌ها را كاهش داده تا در معرض آسيب و تغيير رنگ كمتري قرار بگيرند.

بيشتر بخوانيد : جراحي زيبايي لثه

روكش دندان (Dental crown)

چنانچه دندان بيش از حد آسيب ديده يا دچار سايش شده باشد، ممكن است از روكش‌هاي دنداني جهت بازسازي دندان‌ها استفاده شود.

روكش‌ دندان انواع مختلفي دارند كه دندانپزشك بر اساس نوع و موقعيت دندان و همچنين ميزان و شدت سايش دندان‌ها، يكي از اين انواع را جهت درمان انتخاب مي‌كند.

بيشتربخوانيد : بهترين متخصص ترميم و زيبايي دندان كيست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۸:۴۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :