جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم غير مستقيم دندان ها

در حوزه ترميم دندان به صورت غير مستقيم دندان ، ساخت مواد و مراحل اوليه در بيرون از دهان فرد انجام مي شود. از جمله مثال هاي آن نيز مي توان به ونير ها، تاج ها، پل ها و ايمپلنت ها اشاره كرد. در حالي كه برخي افراد معتقدند پروتز هاي دنداني نوعي از ترميم غير مستقيم به شمار مي رود، اين عبارت معمولا مربوط به يك تعمير دائم يا نيمه دائم مي شود و امكان خارج كردن آن وجود ندارد.

از آنجاي كه اين پروسه به كار بيشتري نياز دارد (مراحلي از قبيل، معاينه دهان و دندان ها، آماده كردن دندان، ساخت مواد و يك ونير موقت، روكش هاي دنداني قيمت اين روش معمولا بالا است. از طرفي آن ها مي تواند ظاهر دندان هاي شما را بهبود بخشند و يك راهكار پايدار، طولاني مدت و خوب را براي آسيب هاي دنداني شديد شما باشند.

باندينگ دندان

ونير ها، يا همان باندينگ هاي غير مستقيم دنداني، لايه هاي باريكي از پورسلين هستند كه مي توانند جايگزين و يا پوسته روي ميناي يك دندان آسيب ديده، لك شده و يا داراي شكل نامناسب باشند. اين روكش ها متناسب با شكل و رنگ دندان هاي شما طراحي و توليد مي شوند و بسيار جذاب و خواستني هستند چرا كه رنگ و شفافيت آن ها شباهت زيبايي به ميناي دندان طبيعي شما دارد.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان چگونه انجام مي شود؟

روكش هاي دندان

روكش هاي دنداني كه به آن ها سر پوش هاي دندان نيز مي گويند ، موادي هستند كه به شكل كامل سطح دندان ها را مي پوشانند. اين روكش ها معمولا بر روي يك سطح از قلب آماده شده و به كمك چسب مخصوص دندان قرار مي گيرند. در نتيجه قدرت و ظاهر يك دندان بهبود خواهد يافت. روكش ها ممكن است به كمك فلز، سراميك و يا يك كامپوزيت تركيبي فلز و سراميك توليد شوند.

پل هاي دندان

پل هاي دنداني، در واقع دندان هاي مصنوعي هستند كه بين دندان هاي واقعي افرد قرار مي گيرند تا فضاي بين آن ها را پر كنند به عنوان مثال در جايي كه دنداني كشيده شده باشد و يا وجود نداشته باشد. دندان طبيعي كه اين پل ها را ساپورت مي كند را اباتمنت مي گويند. يك پل ممكن است فيكس باشد ( در بين دو اباتمنت قرار داشته باشد)، فقط به يك اباتمنت متصل باشد و يا به اباتمنت هاي نزديك خود با چسب متصل گردد. پل هاي دنداني عموما از جنس پوسلين، فلز و يا تركيب پورسلين و فلز ساخته مي شوند.

بيشتر بخوانيد : مركز دندانپزشكي كودكان

ايمپلنت دندان

ايمپلنت ها ابزاري مخصوص دندان هستند كه به كمك عمل جراحي به استخوان فك افراد متصل مي شوند. ممكن است از ايمپلنت دندان براي نگه داشتن يك روكش دندان يا پل استفاده شود. اين پروسه مي تواند معمولا به قدم هاي متعددي نياز داشته باشد تا يك پروتز موقت ايجاد شود، دندان آسيب ديده كشيده شود، محل مربوط به ايمپلنت آماده شود، پروتز دائمي توليد شود و در نهايت در جاي خود قرار گيرد. پس از اتمام اين پروسه ممكن است سه تا شش ماه طول بكشد تا استخوان جديد در اطراف ايمپلنت شكل گيرد كه آن را در يك مكان به خوبي نگه دارد.

منبع : كلينيك دندانزشكي جنت اباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۰۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :