جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي طرح لبخند چگونه ايجاد مي شود؟

اگر مي خواهيد زيبا و دوست داشتني به نظر برسيد، كافي است لبخند بزنيد؛ اما آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده ايد كه چرا بعضي از افراد لبخند زيباتر و دل نشين تري دارند؟ در واقع براي داشتن يك لبخند زيبا و ايده آل، شما بدون شك به دندان هايي بي عيب و نقص و ايده آل نياز داريد؛ زيرا هنگام لبخند زدن، دندان ها بيشتر از هر چيز ديگري خود نمايي مي كنند. اگر شما دندان هاي بي نقصي نداريد، لازم نيست به خاطر اين موضوع نگران باشيد؛ در ادامه اين مقاله با دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد تا با ارتودنسي طرح لبخند اشنا شويد.

ارتودنسي طرح لبخند

شايد شما هم افرادي را ديده باشيد كه لبخند آنها بسيار زيبا و شيرين است و به چهره آنها زيبايي و جذابيتي دو چندان مي دهد. در واقع لبخند زدن هميشه زيبا است؛ اما از نظر دندان پزشكان و متخصصان ارتودنسي، يك لبخند ايده آل و استاندارد، اصول و ويژگي هاي خاصي دارد؛ از اين رو دندان پزشكان با انجام دادن اقداماتي مانند اصلاح فرم دندان ها، اصلاح رنگ دندان ها، اصلاح فرم لثه و مرتب و منظم كردن دندان ها، به طراحي يك لبخند ايده آل مي پردازند.

اما چنين لبخند ايده آلي چه مشخصات و ويژگي هايي دارد؟ در واقع طبق قواعد و اصول دندان پزشكي، يك لبخند ايده آل لبخندي است كه در آن تاج دندان هاي فك بالا و حدود يك يا دو ميلي متر از لثه ها مشخص باشد؛ به علاوه دندان ها بايد مرتب و منظم باشند، فرم و اندازه نرمالي داشته باشند و رنگ دندان ها هم روشن باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي

تاثير دندان ها بر طرح لبخند

بدون شك اولين و مهم ترين عضوي كه در بدن بر لبخند شما تاثير مي گذارد، دندان هاي شما هستند. در مورد دندان ها، موضوعاتي مانند اندازه دندان، فرم و شكل دندان، رنگ دندان و مرتب بودن دندان ها، بسيار مهم هستند. در مورد اندازه دندان ها ما نمي توانيم يك اندازه يا سايز خاص را به عنوان يك سايز استاندارد معرفي كنيم، بلكه آنچه كه در اين مورد اهميت دارد، تناسب اندازه دندان ها با هم و نيز با ساير اجزاي صورت است. اين موضوع در مورد رنگ دندان ها هم صدق مي كند؛ زيرا ما طيف وسيعي از رنگ دندان ها داريم و نمي توانيم بگوييم يك رنگ خاص، بهترين و زيباترين رنگ براي دندان ها است.

اگر دندان هاي شما از نظر رنگ و سايز مشكلي نداشته باشند، اما نامرتب و كج باشند يا فاصله زيادي از يكديگر داشته باشند، باز هم تاثيرات منفي زيادي بر لبخند شما مي گذارند. دندان پزشكان در اكثر موارد براي مرتب كردن دندان ها از درمان ارتودنسي استفاده مي كنند.

هزينه ارتودنسي طرح لبخند چقدر است؟

يكي از سوالات پرتكرار و مهم افراد در مورد ارتودنسي طرح لبخند، در مورد قيمت و هزينه هاي آن است. در واقع هنگامي كه صحبت از ارتودنسي مي شود ممكن است افراد نگراني هايي در مورد پرداخت كردن هزينه هاي آن داشته باشند. در واقع اگر مي خواهيد هزينه و نرخ ارتودنسي طرح لبخند را بدانيد، حتما بايد به مطب يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و از او مشورت بگيريد. در اصل، هزينه و قيمت ارتودنسي طرح لبخند به عوامل و فاكتورهاي متعددي بستگي دارد. اين هزينه ها ثابت نيستند و از فردي به فرد ديگر مي تواند متفاوت باشند؛ از اين رو ما نمي توانيم يك هزينه يا قيمت ثابت را براي ارتودنسي طرح لبخند اعلام كنيم. بعضي از فاكتورها و عوامل تاثير گذار بر هزينه ارتودنسي طرح لبخند عبارتند از:

سن و سال بيمار

نوع و ميزان مشكلاتي كه بيمار دارد.

تبحر و توانايي متخصص ارتودنسي

درمان ها و اقدامات جانبي

شهر و منطقه محل زندگي

پاسخ به اين سوال كه آيا بيمار به درمان هاي ديگري مانند جراحي لثه يا جراحي فك، در كنار درمان ارتودنسي نياز دارد يا خير؟

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۳:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :