جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندان درد چيست و چگونه ايجاد مي شود؟

دندان درد چيزي است كه احتمالا خيلي از شما آن را تجربه كرده ايد. دندان يك بافت زنده در بدن انسان است. دندان  يك عضو سخت و محكم ديده مي شود ولي برعكس چيزي كه مشاهده مي شود يك عضو زنده و داراي حس و خون رساني است. به طور اساسي دندان از دو بخش بيروني و دروني تشكيل مي شود كه بيروني داراي پوسته سخت و محكم است و دروني داراي عصب و رگ هاي خوني است كه ديده نمي شوند.

انواع دندان درد

درد مي تواند به دنبال يكي از موارد زير بروز پيدا كند:

پوسيدگي دندان

آبسه دندان

درد دندان شكسته يا آسيب ديده

درد عفونت يا التهاب لثه

درد ترميم دندان

درد فشار دندان يا دندان قروچه

درد دندان آسياب سوم

سطوح نمايان شده ريشه

سينوزيت

چگونه مي توان فهميد دنداني پوسيده است؟

وقتي كه دندان فرد تير مي كشد و درد به همراه دارد و زماني كه آب سرد مي نوشد آب به عصب دندان بر خورد كرده و باعث تير كشيدن دندان مي شود.

دردي كه در دندان ايجاد مي شود چگونه است؟

دردي كه در دندان ايجاد مي شود، به صورت يك درد شديد كه به عصب دندان مي زند شناخته مي شود. توصيف آن در افراد مختلف متفاوت است؛ مي تواند به صورت درد كوتاه يا طولاني، گهگاه تا مداوم، خود به خود تا تحريكي، درد شديد تا ملايم باشد.علائم ديگر آن مانند گوش درد، طعم بد و بوي بد دهان، تورم در اطراف دندان و سر درد است.توجه نماييد وقتي كه دندان شما درد مي گيرد، صورت خودسرانه آنتي بيوتيك تجويز نكنيد چون كه آنتي بيوتيك ها براي چنين وضعيت هايي مناسب نيستند و علت بيشترين درد هاي كه در دندان ايجاد مي شود، گسترش و هجوم ميكروب ها به بافت دندان مي باشد. دندان درد معمولا دردي است كه اطراف يا داخل دندان به وجود مي آيد.

دندان را در بارداري چگونه مي توان درمان كرد؟

اگر باردار هستيد در ماه هاي اول بارداري خود اصلا نبايد براي درمان  دنداني كه درد دارد اقدام كنيد؛ زيرا عكسي كه از دندان شما گرفته مي شود براي جنين شما ضرر دارد براي همين شما مي توانيد در سه ماهه دوم بارداري خود براي دندان خود اقدام كنيد.

بيشتر بخوانيد :

دندانپزشكي بارداري

دندانپزشكي ترميمي خوب كيست ؟

درد پر كردن دندان ها

به برداشتن پوسيدگي ها از روي دندان و جايگزين كردن آن توسط يك ماده به نام ( filing ) پر كردن دندان يا ترميم دندان مي گويند. هنگام پر كردن دندان، داخل دندان خالي مي شود و از دستگاه هايي براي تراشيدن پوسيدگي ها استفاده مي شود كه بعد با پر كردن داخل دندان، عصب ها با ماده مناسبي پوشيده شده و درد تمام مي شود. براي ماندگاري دندان پر شده بايد روي آن را روكش بكشند تا ماده اي كه با آن دندان پر شده لب پر يا جدا نشود و دوباره نيازي به پر كردن نباشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :