جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم تخصصي دندان چيست؟

در اين قسمت از مقالات كلينيك دندانپزشكي جنت اباد  مي خواهيم نگاهي كوتاه به ترميم تخصصي دندان بپردازيم و بگوييم تفاوت ترميم دندان با زيبايي دندان در چيست؟.

تفاوت دندانپزشكي زيبايي و ترميمي تنها در دانستن يك واقعيت است. هيچگاه نميتوان بدون ترميم ظاهر دندان، انتظار زيبايي دندان را داشت. موادي كه در پروسه ي زيباسازي دندان به كار مي رود بايد بر روي دندان هايي استفاده شود كه قبل از آن ترميم شده باشند.

در واقع دندانپزشكي ترميمي، شروع پروسه ترميم و زيبايي دندان شما خواهد بود. در دندانپزشكي ترميمي، شما ابتدا بايد دندان هاي خود را با روش هايي نظير ايمپلنت دندان ، گذاشتن دندان مصنوعي و ديگر موارد از اين قبيل براي استفاده از خدمات دندانپزشكي زيبايي آماده كنيد.

ترميم دندان چيست؟

ترميم هاي مستقيم، پروسه هاي درماني هستند كه در داخل دهان فرد به صورت پر كردگي انجام مي شوند در حالي كه ترميم هاي غير مستقيم در بيرون دهان فرد انجام مي شوند و سپس در يك پروسه درماني جداگانه به دندان ها مرتبط مي شوند، به عنوان مثال ونير ها و روكش هاي دنداني. چيزي كه براي شما مناسب است بستگي به مشكلي دارد كه با آن دست و پنجه نرم مي كنيد، اما ترجيح شخصي شما نيز مي تواند نقشي در پروسه تصميم گيري داشته باشد.

معرفي انواع ترميم دندان ؟

مهم نيست اگر شما يك دندان يا يك رديف كامل از آن ها را از دست داده باشيد، ايمپلنت هاي دنداني مي توانند به زيبايي و عملكرد لبخند شما كمك كنند. براي بهره مندي از مزاياي اين نوع درمان استخوان فك بيمار بايد به اندازه كافي متراكم باشد تا از ايمپلنت پشتيباني كند. اگر دندانپزشك متوجه شود كه فك بيمار براي عمل جراحي ايمپلنت بسيار ضعيف است، ممكن است يك روش ديگر را جهت بهبود وضعيت دندان هاي او انتخاب كند.

بيشتر بخوانيد : بهترين بيمارستان دندانپزشكي كودكان كجاست ؟

انواع ترميم دندان

ترميم دندان در ايران به دو روش انجام مي شود. اگر بخواهيم انواع ترميم دندان را معرفي كنيم به دو دسته زير تقسيم بندي مي شوند.

  • ترميم مستقيم دندان ها
  • ترميم غير مستقيم دندان ها

عرفي انواع ترميم دندان مستقيم :

  • ترميم دندان با آمالگام
  • ترميم دندان با كامپوزيت
  • ترميم دندان با پروتز هاي اينومر

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان چيست و چقدر هزينه دارد ؟

ترميم غير مستقيم دندان ها

در حوزه ترميم غير مستقيم دندان ها، ساخت مواد و مراحل اوليه در بيرون از دهان فرد انجام مي شود. از جمله مثال هاي آن نيز مي توان به ونير ها، تاج ها، پل ها و ايمپلنت ها اشاره كرد. در حالي كه برخي افراد معتقدند پروتز هاي دنداني نوعي از ترميم غير مستقيم به شمار مي رود، اين عبارت معمولا مربوط به يك تعمير دائم يا نيمه دائم مي شود و امكان خارج كردن آن وجود ندارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۰۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :