جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي بدون كشيدن دندان و بزرگتر كردن فضاي فك

تكنيك هاي مختلفي وجود دارند كه متخصصان ارتودنسي مي توانند براي رفع مشكلات دنداني از ارتودنسي بدون كشيدن دندان استفاده كنند كه متداول ترين روش آن ها، استفاده از وسايل مخصوص براي بزرگتر كردن فضاي فك است. در ادامه با دكتر كاميار خضري بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران همراه باشيد تا با روش هاي ارتودنسي بدن كشيدن دندان همراه باشيد.

آيا مي توان ارتودنسي بدون كشيدن دندان انجام داد؟

يكي از سوالات و موارد مهمي كه افراد قبل از انجام درمان به روش ارتودنسي دندان دارند اين است كه آيا مي شود ارتودنسي بدون كشيدن دندان انجام شود يا خير؟

جواب اين سوال بستگي به شرايط مختلفي دارد كه در بعضي از شرايط جواب مثبت است و در برخي شرايط ديگر جواب منفي است. قبل از رسيدن به يك جواب درست ابتدا بايد بدانيد ارتودنسي چيست، در چند مرحله انجام مي شود و چه اشخاصي مي توانند از اين درمان براي دندان هايشان استفاده كنند.

ارتودنسي دندان چيست؟

ارتودنسي دندان يكي از روش هاي نوين درماني در تخصص دندانپزشكي مي باشد كه در زمينه تشخيص، پيشگيري، راهنمايي و اصلاح دندان ها كار مي‌كند. هدف از درمان ارتودنسي ايجاد يك دندان سالم و صاف است كه هيچ مشكل ظاهري نداشته باشد. اگر دندان هاي شما شلوغ است، دندان هاي برآمده اي داريد و يا دندان هايي داريد كه فاصله آنها از هم زياد است مي توانيد از روش درماني ارتودنسي دندان استفاده كنيد.

آيا بزرگسالان هم مي توانند از ارتودنسي استفاده كنند؟

در گذشته درمان هاي ارتودنسي بايد در كودكي و نوجواني انجام مي گرفت اما امروزه بسياري از بزرگسالان براي مشكلاتي كه ديرينه هستند و از كودكي و نوجواني در دندان هايشان رخ داده است مي توانند اين درمان را انجام دهند.

روش هاي ارتودنسي

ارتودنسي داراي روش هاي مختلفي است كه به دو دسته تقسيم مي شود:

·         ارتودنسي ثابت

·         ارتودنسي متحرك

روش ارتودنسي ثابت

ارتودنسي هاي ثابت معمولا ارتودنسي هايي هستند كه در آن ها از سيم و براكت هاي فلزي و پلاستيكي براي درمان استفاده مي‌شود و فرد به هيچ عنوان نمي تواند آن را از دهانش خارج كند.

روش ارتودنسي متحرك

اما ارتودنسي هاي متحرك روشي است كه هم داراي انواع سيمي و هم داراي انواع غير سيمي مي باشد و به شكلي طراحي و ساخته شده اند كه فرد هنگام مسواك زدن، نخ دندان كشيدن و تميز كردن دندان هايش مي تواند آن را از از دهانش خارج كند و پس از انجام مراحل بهداشت دهان و دندان دوباره آن را سر جايش بگذارد.

به طور معمول چند دندان براي درمان ارتودنسي برداشته مي شود؟

اگر دندان عقل را در نظر نگيريم (به اين دليل كه آنها اغلب به دلايلي جدا از اهداف درمان ارتودنسي كشيده مي شوند) از بين دندان‌هاي باقيمانده وقتي كه كشيدن دندان تشخيص داده مي شود دندان هاي پرمولر، دندانهاي چهارم و پنجم از جلو رايج‌ترين دندان هايي هستند كه پزشك مي‌تواند در حين انجام درمان ارتودنسي آنها را بكشد.

در چه مواردي مي توان از ارتودنسي بدون كشيدن دندان استفاده كرد؟

گاهي دندانپزشك تشخيص مي دهد كه ارتودنسي دندان بدون كشيدن دندان انجام شود و فك محل كافي براي قرار گرفتن دندانها به طور مرتب در كنار هم  را دارد و يا دندان ها شدت روي هم قرار گرفتن شان زياد نيست.

ارتودنسي بدون كشيدن دندان

به عنوان يك قاعده كلي، يك متخصص ارتودنسي معمولاً در ابتداي درمان بدون اينكه معاينه هاي لازم را انجام دهد كشيدن‌دندان را توصيه نمي‌كند. مگر اينكه پس از انجام معاينه تصميم بگيرد كه اين بهترين انتخاب درمان دندان است.

 

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي نامرئي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۲:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :