جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عمل اسليو معده بهتر است يا باي پس معده؟

عمل اسليو معده يكي از بهترين و ايمن ترين عمل هاي لاغري است كه با فاصله زياد از باي پس معده پر طرفدارترين روش جراحي لاغري به شمار مي رود و برتري هايي نسبت به ساير اعمال لاغري مانند باي پس دارد. اين بخش را اختصاص مي دهيم به مقايسه اسليو و باي پس به سوال “اسليو بهتره يا باي پس معده؟” پاسخ بدهيم.

ميزان تهاجم

هر دو عمل به روش لاپاراسكوپي انجام داده مي شوند و تهاجم كمتري نسبت به جراحي باز دارند. اما در مقام مقايسه (بين اسليو و باي پس) عمل اسليو معده كم تهاجم تر است زيرا تنها بخشي از معده برداشته مي شود و بافت هاي ديگر مانند روده درگير نمي شوند.

برعكس بدر عمل باي پس معده دو بخش مي شو، روده در بخش ابتدايي برش مي خورد و چند اتصال جديد ايجاد مي شود كه زمان عمل و پيچيدگي آن را بيشتر مي كند.

برگشت پذير بودن

عمل اسليو معده غيرقابل بازگشت است زيرا طي اين عمل نزديك ۷۰ درصد حجم معده به طور كامل برداشته شده و از بدن خارج مي شود.

اما باي پس را مي توان معكوس كرد و دوباره معده و روده ها را به حالت سابق بازگردنداند.

ميزان جذب مواد غذايي

پس از جراحي اسليو ميزان غذايي را كه مي توانيد مصرف كنيد كاهش مي دهد ، اما توانايي جذب مواد مغذي شما همچنان به قوت خود باقي است

در جراحي باي پس معده اما از دست دادن بخشي از روده كوچك توانايي جذب مواد مغذي را با مشكل روبرو مي كند و شما را ملزم به مصرف مكمل مي كند.

ميزان بهبود بيماري هاي مرتبط با چاقي

اگر مي خواهيد بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت، فشار خون يا آپنه خواب را كنترل كنيد، بايد بدانيد كه جراحي باي پس معده در حل اين مسائل تا حدودي موثرتر از جراحي اسليو معده است ، اگرچه هر دو روش مطمئناً به ميزان زيادي به درمان بيماري ها كمك مي كند.

ميزان اثربخشي در درمان چاقي

هر چقدر چاق تر باشيد، اثر بخشي باي پس معده بيشتر از اسليو خواهد بود اما براي چاقي معمولي اسليو بهتر است.

هزينه ها

به دليل پيچيدگي هاي موجود در عمل باي پس، هزينه آن نيز بيشتر از هزينه اسليو معده خواهد بود. براي اطلاع از جزئيات هزينه عمل لاغري كليك كنيد.

بيشتر بخوانيد :

متخصص جراحي لاغري كيست ؟

 

محاسبه bmi


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۱:۰۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :