جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

طلاي رزگلد يا روسي چيست و چه تفاوتي با طلاي زرد دارد؟

طلاي رزگلد يا طلاي روسي مد جديدي نيست اما تاريخچه آن هم نامعلوم است و مشخص نيست دقيقا از چه تاريخ و چه سالي ساخته و عرضه شده است. هر چه كه باشد، در حال حاضر برترين برندهاي طلا و جواهر در سراسر جهان سعي در عرضه‌ي مصنوعاتي به رنگ صورتي دارند؛ از كارتيه، و پياژه، گرفته تا ديور و مونيكا وينادر، سعي مي‌كنند بيشترين زيورآلات توليدي‌شان به رنگ رزگلد باشد.

در ادامه اين مقاله با طلا فروشي آنلاين كيش طلا همراه باشيد تا با اين نوع از طلا بيشتر آشنا شويد.

طلاي رزگلد چيست؟

رزگلد نوعي آلياژ است كه از تركيب طلاي خالص با مس و مقدار كمي نقره ساخته مي‌شود. طلاي خالص بسيار نرم است و به همين خاطر به آن فلزات ديگري اضافه مي‌كنند كه قابليت شكل‌گرفتن پيدا كند و بتوان از آن استفاده كرد. تركيب فلزات در اين آلياژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلاي خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌اي) با هم تركيب مي‌شوند تا در نهايت طلاي رزگلد ساخته شود.

انواع طلاي رزگلد يا روسي چگونه ساخته مي‌شوند؟

اول بگوييم كه طلاي روسي يك نام تجاري است كه به رز گلد داده شده است. دليلش هم اين است كه مس رزگلد را نخستين بار در قرن ۱۹ ميلادي مردم روسيه استفاده مي‌كردند. پس از آن به اين فلز «طلا روسي» گفته شد.

انواع رزگلد هم به تركيب مس با طلا مربوط است و از صورتي تا قرمز تنوع دارد. در بالا هم توضيح داديم، هر چه رنگ صورتي طلا پررنگ‌تر و محسوس‌تر باشد، يعني مس بيشتري در ساخت آن استفاده شده است. مثلا در طلاي صورتي از ۷۵ درصد طلاي زرد، بعلاوه‌ي ۲۰ درصد مس و ۵ درصد نقره استفاده مي‌شود تا زيورالات طلا رنگ صورتي مليحي پيدا كنند. اما اگر قرار باشد طلا قرمز شود، درصد بيشتري از مس به طلا آلياژ مي‌شود.

تفاوت طلاي زرد و رزگلد چيست؟

طلاي 18 عيار زرد به طور معمول از تركيب ۷۵ درصد فلز طلا + ۱۵ درصد فلز مس + ۱۰ درصد فلز نقره ساخته مي‌شود. اما در طلاي رزگلد، ميزان مس مصرفي بيشتر است و در نتيجه طلا رنگ رزگلد به خود مي‌گيرد.

يعني تفاوت طلاي زرد و رزگلد در ميزان مس موجود در هر كدام از مصنوعات طلاست.

طلاي تاج (Crown) به چه معني است؟

به طلايي رزگلدي كه ۲۲ عيار باشد طلاي تاج (Crown) هم گفته مي‌شود. درصد خلوص اين مصنوعات طلا بيش از ۹۱ درصد است.  در گذشته براي ساخت انواع سكه‌هاي رايج در كشور انگلستان از طلاي تاج استفاده مي‌شد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۴:۳۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :