جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چگونه ارتودنسي دندان اقساطي داشته باشيم؟

ارتودنسي اقساطي از تدابيري است كه توسط جامعه دندانپزشكان براي بيماراني در نظر گرفته شده است كه اين كار با توجه به شرايط و وضعيت مراجعه كنندگان اعمال مي شود. اغلب افراد به دليل هزينه هاي زياد براي ارتودنسي، از مراجعه به متخصص ارتودنسي خودداري مي كنند؛ اما تاخير در درمان و مراجعه ديرهنگام داراي معايبي براي بيماران است. براي راحتي و آسودگي خاطر بيماران، ارتودنسي به صورت اقساطي پذيرش و انجام مي شود و اين اقساط در طول بازه زماني درمان توسط بيمار پرداخته مي شود.

هزينه ارتودنسي

با توجه به انواع ارتودنسي، هركدام داراي هزينه هاي متفاوتي هستند. نوع ارتودنسي و هزينه هاي آن توسط دندانپزشك تعيين مي شود. ارتودنسي معمولا شامل يك فك ثابت با ريتينر، دو فك ثابت با ريتينر، ارتودنسي متحرك نيم فك، درمان ارتودنسي ثابت دو فك با دندان نهفته، اضافه شدن هدگير به ثابت و ساير موارد مي باشد كه هر يك داراي هزينه هاي جداگانه اي هستند. اغلب ارتودنسي اقساطي به گونه اي تعيين مي گردد كه بيمار نصف يا يك سوم هزينه را در ابتدا پرداخت كند. هزينه ارتودنسي بستگي به نوع ارتودنسي و تعداد جلسه هاي درمان و تجهيزات و ابزار هاي به كار رفته در درمان دارد.

كيفيت كار ارتودنسي اقساطي

گاهي برخي از افراد تصور مي كنند كه ارتودنسي اقساطي باعث كاهش كيفيت كار دندانپزشكان مي شود. هنگام مراجعه بيمار به متخصص ارتودنسي، ميزان هزينه درمان معين مي شود و سپس تعداد جلسات درماني تعيين مي گردد. با مشخص شدن هزينه و تعداد جلسات، بيمار مي تواند هزينه ارتودنسي را به صورت اقساطي پرداخت نمايد.

مشاوره و ارتودنسي اقساطي

هنگامي كه بيمار به دندانپزشك مراجعه مي كند و توسط متخصص معاينه مي شود و تمامي كارها، نحوه درمان، تعداد جلسات و طول درمان و شرايط نگهداري از دندان ها بعداز ارتودنسي به بيمار گفته مي شود. تمامي اطلاعات لازم با جزئيات در اختيار بيمار قرار مي گيرد و. مشاوره در اولين مرحله از ارتودنسي به بيمار كمك مي كند كه به سهولت مشكل خود را بررسي كند.

تعويق ارتودنسي به دليل هزينه زياد

مراجعه ديرهنگام براي ارتودنسي به دليل هزينه زياد، غيرقابل توجيه است زيرا ارتودنسي فقط براي زيبايي دندان ها انجام نمي شود بلكه درماني براي بيماري هاي دندان و فك بوده و از فرسايش و درد دندان ها جلوگيري مي كند. در نتيجه نمي توان قبل از مراجعه به دندانپزشك، هزينه هاي درمان را تخمين زد كه زياد است يا كم؛ بنابراين قبل از آن كه دير شود براي ارتودنسي به دندانپزشك مراجعه كرده و مشاوره هاي لازم را دريافت نمايد. اگر براي بيمار امكان پرداخت هزينه ها به صورت يكجا نباشد، مي تواند به صورت قسطي پرداخت كند.

ارتودنسي دندان اقساطي

اغلب قسط بندي در ارتودنسي اقساطي به نحوي انجام مي شود كه پرداخت اقساط ارتودنسي قبل از پايان درمان به پايان برسد. اين نوع قسط بندي به اين دليل انجام مي شود كه اگر طول درمان كوتاه تر باشد، بيمار مجبور به پرداخت يكجا براي باقيمانده هزينه نباشد. دليل ديگر اين است كه اگر افزايشي در هزينه درمان پيش بيايد، بيمار بتواند براي پرداخت اقساطي اين هزينه مازاد برنامه ريزي نمايد.

ميزان هزينه ارتودنسي و خدمات بيمه

يكي ديگر از راه هاي پرداخت هزينه ارتودنسي، استفاده از انواع بيمه ها است. البته اكثر بيمه ها ارتودنسي را عمل زيبايي مي دانند و هزينه هاي آن را تقبل نمي كنند. بعضي از بيمه هاي خصوصي و ارگان هاي دولتي براي رفاه بيمه شدگان با كلينيك هاي دندانپزشكي قرارداد دارند. مي توان بيان كرد كه هيچ بيمه اي هنوز به صورت اساسي مبلغ ارتودنسي را متقبل نمي شود. براي درمان دندان ها و بيماري هاي دنداني و فك بايد هزينه هايي پرداخت شود. در قدم اول، هزينه هاي ارتودنسي بالا به نظر مي رسد اما با پرداخت اقساطي اين هزينه ها، زيبايي لبخند را براي خود و اطرافيان به ارمغان مي آوريد.

 

منبع : مجله دانستني هاي ارتودنسي دندان 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۳:۱۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :