جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جراحي لاغري و خطرات آن

آيا با خطرات جراحي لاغري آشنايي داريد؟ براي دانستن خطرات عمل لاغري با ما همراه باشيد.

آيا جراحي لاغري خطرناك است؟

اضافه وزن و چاقي علاوه بر اينكه دليل عمده ي بسياري از بيماري هاي خطرناك از جمله سرطان و سكته ي مغزي است. همچنين تأثير بسزايي نيز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت ديگر چاقي مي تواند باعث آسيب هاي روحي از جمله افسردگي و انزوا طلبي شود. اين تأثيرات خطرناك دانشمندان و جراحان را به فكر چاره اي براي درمان اين عارضه انداخت.رژيم غذايي و ورزش قديمي ترين روش هاي درمان چاقي هستند كه دوره ي درمان بسيار طولاني داشته و در اكثر موارد نتيجه ي مطلوبي نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پيش جراحي هاي لاغري پا به عرصه نهادند اما به دليل نوظهور بودن خطرات فراواني براي سلامت بيمار داشتند. هيچ اطلاعاتي در مورد رژيم غذايي قبل و بايدها و نبايدها به بيمار داده نميشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحي خبري نداشت.پيشرفت علم و تكنولوژي در اين زمينه نيز به كمك بشر آمده است و روش هاي جديد لاغري با جديدترين متدها و برنامه ريزي هاي دقيق زير نظر پزشكان و جراحان مجرب منجي زندگي بسياري از افراد دنيا شده اند.

خطر مرگ در جراحي لاغري! از شايعه تا واقعيت

به جرأت مي توان گفت كه خطر مرگ در اثر چاقي و بيماري هاي مرتبط با آن بسيار بيشتر از خطر مرگ در حين عمل جراحي لاغري است. در اين زمينه تحقيقات متعددي نيز انجام شده است كه نشان مي دهد افراد چاق ۲۹ درصد بيشتر از افرادي كه جراحي لاغري انجام داده اند مستعد مرگ مي باشند.بيماري هاي مزمني همچون سرطان و بيماري هاي قلبي مهمترين علت مرگ افراد چاق هستند. لازم به ذكر است كه بسياري از بيماري هاي مرتبط با چاقي از جمله ديابت، سرطان و بيماري هاي قلبي عروقي پس از جراحي لاغري بهبود مي يابند.

بيشتر بخوانيد :

·         محاسبه شاخص توده بدني

·         متخصص جراحي لاغري كيست ؟

جراحي لاغري چه معايبي دارد؟

همانطور كه گفته شد جراحي لاغري نيز مانند ساير روش هاي جراحي مزايا و معايب خاص خود را دارد. برخي از معايب آن عبارت است از:

پس از جراحي ممكن است بيمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد كه در اين صورت بايد سريعاً به پزشك مراجعه نموده و درمان دارويي را شروع كند.

بيمار نمي تواند برخي غذاها را بخورد.

بيهوشي و داروهاي آن عوارضي دارند كه در برخي موارد بسيار شديد هستند. خطرات بيهوشي در حين عمل بيمار را تهديد مي كند.

ممكن است مري پس از عمل ورم كند.

در برخي موراد معده مسدود مي شود.

گاهي اوقات نتيجه عكس خواهد شد و به جاي كاهش وزن فرد دچار اضافه وزن مي شود و يا هيچ گونه كاهش وزني نخواهد داشت.

عفونت ديگر خطري است كه بيمار را تهديد مي كند.

تمامي معايب ذكر شده بسيار نادر بوده و با روش هاي جديد امكان بروز اين مشكلات بسيار كم است. برخي جراحان مجرب توانسته اند احتمال بروز اين مشكلات را به زير ۱ درصد برسانند و عملاً هيچ يك از اين موارد در حين و پس از عمل جراحي به وجود نخواهد آمد. اما اين معايب وجود دارند و نمي توان بدون بررسي از آن ها چشم پوشي نمود.

 جراحي لاغري چه عوارضي دارد؟

در صورتيكه طبق دستورالعمل هاي پزشك رفتار شود هيچ عوارضي به وجود نخواهد آمد اما مانند معايب، عوارض احتمالي نيز بايد مورد بررسي قرار گيرند.

·         سرگيجه در هنگام ايستادن

·         حالت تهوع

·         استفراغ

·         مسدود شدن روده

·         افت مداوم قند خون

·         زخم معده

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۲:۳۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :