جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا ايمپلنت با ارتودنسي سازگاري دارد؟

برخي از افراد با اينكه كار كاشت دندان به روش ايمپلنت دنداني را انجام داده‌اند اما باز هم براي اصلاح طرح لبخند خود به برخي از درمان هاي ارتودنسي دندان احتياج دارند.يكي از نگراني هايي كه اين افراد دارند اين است كه آيا كاشت دندان از طريق لمينت دنداني با ارتودنسي سازگاري دارد؟ يا اينكه فرد مي‌تواند پس از اينكه كاشت ايمپلنت دندان انجام داد، براي رفع شدن مشكلات دندانش از روش ارتودنسي دندان استفاده كند؟پاسخ اين نگراني بسته به شرايطي كه فرد دارد، هم مي تواند مثبت باشد و هم منفي. براي پاسخ بهتر به اين سوال و نگراني ابتدا بايد نگاهي به ايمپلنت دندان بياندازيم و سپس در مورد چگونگي تاثير آن‌ها بر درمان ارتودنسي صحبت كنيم.

كاشت دندان

كاشت دندان يا ايمپلنت هاي دنداني جايگزين بسيار مناسبي براي دندان هاي از دست رفته و يا پوسيده اي كه نياز به كشيده شدن دارند، مي باشند.ايمپلنت ها از فلز تيتانيوم تشكيل شده اند كه اجزاي مختلفي دارد و دندانپزشك آن را داخل فك پيچ مي كند و دندان مصنوعي كه بسيار جنس مقاومي دارد و مانند دندان هاي معمولي شما كار مي كند را روي آن پيچ سفت مي كند و دندان شما به حالت قبلي خود باز مي گردد.

بيشتر بخوانيد :

مزاياي ايمپلنت

ايمپلنت هاي دنداني مزاياي مختلفي دارند كه عبارتند از:

بهبود ظاهر

بهبود گفتار

راحتي بهتر

راحتتر غذا خوردن

بهبود سلامت دهان و دندان

ماندگاري بالا

به دست آوردن اعتماد به نفس

انجام ارتودنسي قبل از ايمپلنت

در شرايطي كه افراد هم به ارتودنسي و هم به ايمپلنت دندان احتياج دارند براي اين كه اين دو روش به طور درستي انجام شود معمولا ابتدا ارتودنسي و نصب بريس توصيه مي شود. دليلش اين است كه وقتي ايمپلنت را درون فك قرار داديم ديگر نمي‌توان آن را حركت داد يعني ايمپلنت مانند دندان هاي معمولي نيست و وقتي پيچ مي‌شود به هيچ عنوان نمي‌توان آن را حركت داد و فاقد ربات هايي است كه امكان تنظيم مجدد دندان را براي فرد فراهم مي كند.در نتيجه؛ بايد ارتودنسي قبل از كاشت دندان انجام شود.

انجام ارتودنسي بعد از ايمپلنت

ولي در شرايطي هم ممكن است طبق دستور پزشك و شرايط فكي و دنداني فرد بتوان پس از ايمپلنت دندان كار ارتودنسي را انجام داد و اين شرايط مخصوص به خود را دارد. اين گونه است اگر پس از انجام ايمپلنت، دندان هايي كه در اطراف آن وجود دارند نياز به ارتودنسي داشته باشند، مسلماً بعد از ايمپلنت، كار ارتودنسي روي دندان انجام مي شود؛ حتي در اين موارد كاشت ايمپلنت قبل از ارتودنسي بسيار بهتر است به اين دليل كه ايمپلنت يك نيروي مناسب ايجاد مي كند كه دندان‌ها بيش از حد جابجا نشوند.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :