جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جنس ژل بليچينگ از چيست؟

بليچينگ دندان چيست؟

بليچينگ يا سفيد كردن دندان ها روشي است كه رنگدانه هايي كه باعث تغيير رنگ دندان ها شده اند را برطرف مي كند و باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.

جنس ژل بليچينگ از هيدروژن پراكسيد است كه رنگدانه هاي ايجاد شده بين هرم هاي دنداني را اكسيد مي كند و آنها را از بين مي برد. اين ماده به مرور به قسمت هاي زيرين مينا در عاج نفوذ مي كند و باعث سفيد شدن دندان ها مي شود.

شايان ذكر است كه بليچينگ دندان يك روش دائمي نيست، بلكه نياز به تكرار و تمديد شدن دارد زيرا دندان ها مستعد تغيير رنگ و لكه پذيري هستند.

بيشتر بخوانيد …لمينت دندان چگونه است ؟

انواع بليچينگ دندان

انواع بيچينگ عبارتند از:

بليچينگ در مطب:

اين روش يكي از سريع ترين روش هاي سفيد كردن دندان ها است. دندانپزشك با استفاده از مواد مخصوص از لثه ها محافظت مي كند؛ سپس مواد سفيد كننده را با غلظت بالا روي دندان ها قرار مي دهد. اين ماده به وسيله نور يا گرما فعال مي شود.

بليچينگ در مطب براي رسيدن به نتيجه مطلوب به تكرار نياز دارد و يكي از گران ترين روش هاي سفيد كردن دندان محسوب مي شود.

بليچينگ در خانه:

در اين روش دندانپزشك ترميمي خوب در يك جلسه از فك بالا و پايين شما قالب گيري مي كند؛ سپس در جلسه بعد يكي جفت تري را به همراه ماده اصلي بليچينگ به اندازه اي كه براي سفيد شدن دندان ها لازم است به شما مي دهد.

از نظر دندانپزشكان به منظور رسيدن به رنگ دلخواه بهتر است ابتدا بليچينگ در مطب و سپس بليچينگ در خانه انجام شود؛ زيرا بليچينگ در خانه ماندگاري بيشتري دارد.

در دوره اول مي توانيد حدود ۳۰ الي ۶۰ دقيقه از اين ماده استفاده كنيد؛ سپس اگر دچار حساسيت دنداني نشديد در دفعه دوم  ۲ الي ۴ ساعت از آن استفاده كنيد.

بيشتر بخوانيد : ايمپلنت دندان چيست ؟

ميزان سفيد دندان ها تا چه زماني دوام دارد؟

درجه سفيدي دندان ها از فردي به فرد ديگر با توجه به ميزان زردي دندان ها، نوع سيستم سفيد كننده و شرايط دندان ها متفاوت است. بعضي افراد ممكن است با مصرف غذاها و نوشيدني هاي رنگي، دندان هايشان بعد از ۱ ماه تغيير رنگ بدهد، اما افرادي كه به بهداشت دهان و دندان خود اهميت بيشتري مي دهند ممكن است تا ۱ سال يا بيشتر به بليچينگ نيازي نداشته باشند.

آيا مي توان دندان هاي ارتودنسي شده را بليچينگ كرد؟

بهتر است بعد از پايان پروسه درمان با ارتودنسي اقدام به بليچينگ دندان ها كرد؛ زيرا بعد از اينكه دندان ها مرتب شدند ممكن است بخش هاي پوشيده شده بدون رنگ به نظر بيايند؛ پس در اين صورت مي توانيد از نتايج ايجاد شده در دندان هايتان لذت ببريد.

اقدامات قبل از بليچينگ

قبل از بليچينگ بايد دندان پوسيده را ترميم كرد؛ سپس در صورت نياز، به جرم گيري دندان ها اقدام كرد تا بتوان از بليچينگ نتيجه مناسبي دريافت كرد.

منبع: تاج دنتال كلينيك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۱:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :