جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دلايل بالا رفتن آمپر آب ماشين

اگر شما هم از ان دسته از راننده ها هستيد كه از بالارفتن امپر ماشين خود ناراضي هستيد و دليل ان را نمي دانيد در ادامه اين مقاله با استار پارت نمايندگي فروش قطعات كيا و هيونداي همراه باشيد.

قفل كردن ترموستات خودرو

در صورتي كه رادياتور خودرو سرد اما آمپر آب بالا باشد احتمالا ترموستات قفل كرده است.

خرابي واترپمپ

اگر ترموستات خودرو سالم است و يا با تعويض ترموستات مشكل فوق همچنان باقي مانده باشد، واتر پمپ خودرو خراب شده است.

وجود هوا در سيستم خنك كننده

وجود هوا در رادياتور خودرو مانع از گردش صحيح مايع خنك كننده مي شود و در نتيجه آمپر آب ماشين را بالا مي برد.

سر سيلندر و واشر

كاهش سريع آب رادياتور، سخت روشن شدن خودرو در ابتداي صبح و سفتي شيلنگ هاي رادياتور هنگام بالا بودن دماي موتور همگي از نشانه هاي وجود مشكل در سرسيلندر و واشر هستند. تشخيص اين مشكل نيز نيازمند مهارت بالايي است و بايد آن را به يك فرد متخصص بسپاريد.

وجود مواد زائد در رادياتور

كثيفي رادياتور و وجود مواد زائد در داخل آن نيز از عواملي است كه مانع از گردش آسان آب در سيستم خنك كننده خودرو مي شود. براي تميز كردن رادياتور ابتدا بايد آن را از ماشين جدا كرد. بنابراين بهتر است اين كار را به يك مكانيك بسپاريد.

بيشتر بخوانيد :

دلايل بالا رفتن آمپر آب هنگام استفاده از كولر

گاهي ممكن است هنگامي كولر خودروي خود را روشن مي­ كنيد آمپر آب سريعا بالا برود. اگر اين مشكل ادامه دار باشد، باعث جوش آوردن خودرو و مشكل ساز شدن براي شما  مي­ شود. اين امر مي ­تواند چندين دليل داشته باشد كه در زير به چند مورد آن اشاره مي ­كنيم:

يكي از دلايل آن مي­تواند سوختن واشر سر سيلندر باشد. كه در اينصورت بايد از سالم بودن سر سيلندر اطمينان پيدا كنيد.

اگر سر سيلندر سالم بود بايد دو قسمت ديگر خودرو خود را مورد بررسي قرار دهيد اين دو قسمت شامل رادياتور و فن خودرو مي ­باشد.

اگر مشكل از رادياتور باشد احتمالا كثيف شده و مانع از تبادل حرارتي مي­ شود و موجب مي­ شود دماي آب بالا برود در اينصورت رادياتور بايد باز شود و تميز شود. اگر مشكل از فن خودرو باشد مي­توان به راحتي مشكل آن را با تعويض و رفع ايراد فن برطرف كرد.

* نكته قابل توجه كه بايد به آن دقت كنيم اين است كه هنگامي خودرو در حال حركت با دور موتور بالا است نبايد كولر خودرو را روشن كنيد بلكه هنگامي خودرو متوقف است و يا در حال حركت است كلاچ را بگيريد بعد كولر را روشن كنيد دليل آن تحت فشار قرار دادن عملكرد موتور خودرو مي­ باشد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۸:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :