جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

فاكتورهاي موثر در قيمت و هزينه كاشت مو:

همانطور كه مي دانيد در كل فاكتورهاي مختلفي در تعيين قيمت نهايي و هزينه كاشت مو تاثير دارد. از جمله سن، دليل كاشت مو، تعداد گرفت هاي كاشته شده و غيره.

اگر شما به يك كلينيك كاشت مو مراجعه كرده ايد و در جلسات مشاوره، پزشك كاشت مو اين عمل را به شما توصيه كرده است، شما بايد تا حد امكان اين فاكتورها را در زمينه قيمت نهايي كاشت مو در نظر داشته باشيد:

1- عمل كاشت مو براي افرادي قابل اجرا است كه داراي بانك موي مناسبي باشند. يعني در نواحي پشت سرشان تعداد گرفت ها به اندازه كافي باشد بطوري كه بتوان آنها را براحتي از آن نواحي جدا كرده و در نواحي دريافت كننده كه دچار ريزش و يا طاسي شده اند كاشت، در غير اينصورت اگر وسعت ناحيه دريافت كننده بسيار بزرگ بوده و يا بانك موي فرد ضعيف باشد، نمي توان عمل كاشت مو را بر روي وي انجام داد.

2- برخي از كساني در سن كاشت مو هستند و كانديد اين عمل شده اند، ممكن است مشكل پرداخت هزينه هاي آنرا داشته باشند. اين مسئله هم مشكل چندان بزرگي نيست و امروزه خوشبختانه اين امكان در بسياري از كلينيك هاي كاشت مو وجود دارد كه افراد بتوانند براحتي در دو يا چند جلسه اقدام به كاشت مو كنند. به اين ترتيب نيازي نيست كه همه هزينه آنرا هم يكجا بپردازند.

از آنجايي كه بين 12 تا 18 ماه طول مي كشد تا موهاي كاشته بطور كامل و طبيعي رشد كنند، اين افراد اين امكان را دارند كه در چند مرحله اقدام به كاشت مو كنند.

3- برخي از افراد استفاده خودسرانه داروهايي مانند ماينوكسيديل را انجام مي دهند در صورتي كه انتخاب بهترين روش درمان ريزش مو بر عهده پزشك متخصص است و نه خود اين اشخاص. ممكن است كه هزينه خريد اين گونه داروها از هزينه كاشت مو در ظاهر كمتر باشد ولي در عوض نتايج عمل كاشت مو ماندگارتر و در دراز مدت باقي مي ماند. همانطور كه در مقاله ماينوكسيديل مزايا عوارض و نحوه استفاده نوشتيم، استفاده از چنين داروهايي عوارض خاص خود را دارد و ممكن است هميشه به درستي جواب ندهد و بلكه استفاده خودسرانه و اشتباه از اين دارو در مواردي موجب تيره تر شدن موها و همچنين نازك شدن بقيه موهاي سر مي شود و در نهايت پس از قطع استفاده از ماينوكسيديل، ممكن است پس از مدتي موهاي جديد بيشتر و يا تمام آنها بريزند و فرد دچار ناراحتي و نااميدي از درمان شود.

4- در زمينه سن مناسب كاشت مو هم بايد اين را در نظر بگيريد كه اين عمل در صورتي كه بر روي سر جواناني صورت بگيرد كه خيلي زود موهاي سرشان شروع به ريزش كرده و همچنان اين مسئله ادامه دارد، در صورت انجام عمل بر روي آنها ممكن است موهاي كاشته شده بصورت جزيره اي درآيند و دور ناحيه كاشته شده خالي شود. به اين ترتيب ممكن است هزينه عمل با نياز به تكرار عمل كاشت مو در سالهاي بعدي افزايش يابد.

5- نكته ديگر قيمت و نرخ هاي كلينيك هاي كاشت مو است كه با يكديگر فرق دارد. در اين زمينه علاوه بر تكنيك هاي بكار رفته در زمينه هاي كاشت و يا ترميم مو، ميزان تخصص و تجربه پزشك متخصص كاشت مو و تيم همكاران وي و همچنين دستگاه ها و تجهيزات بكار رفته نيز همه در اين زمينه اهميت دارند.

 

منبع : سايت بهداشت و سلامت نسخه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۴:۱۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :