جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ترميم دندان با كامپوزيت چيست و چگونه انجام مي شود؟

كامپوزيت كردن در كنار موضوع زيبايي دندان و طرح لبخند كه خيلي‌ها به آن اهميت مي‌دهند، يك روش درماني هم براي ترميم دندان ها مي باشد. در اين مقاله به روش ترميم دندان با كامپوزيت مي پردازيم.

كامپوزيت چيست؟

كامپوزيت يكي از روشهاي لمينت كردن دندان مي باشد. براي ترميم كردن دندان ها از طريق لمينت دو روش وجود دارد:

  • لمينت سراميكي
  • لمينت كامپوزيتي

در اين مقاله از كلينيك دندانپزشكي ايده آل به ترميم دندان با كامپوزيت مي پردازيم. لمينت يا رزين هاي كامپوزيتي در چند سال اخير به اولين انتخاب عموم مردم براي ترميم كردن دندان هايشان تبديل شده كه محبوبيت بسيار زيادي هم در بين عموم پيدا كرده است.

لمينت دندان با كامپوزيت براي چه دندان هايي مورد استفاده قرار مي گيرد؟

لمينت كامپوزيتي روشي براي ترميم دندان هاي فاصله دار، به هم چسبيده، زرد رنگ، لكه دار و … مي باشد.خيلي از افراد بر اين تفكراند كه كامپوزيت كردن دندان فقط براي زيبا سازي آن انجام مي شود در صورتي كه اينطور نيست؛ ترميم دندان با كامپوزيت در كنار ويژگي زيباسازي، براي درمان مشكلات دندان ها هم به كار مي رود.طي پنجاه سال گذشته ما پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه دندانپزشكي مشاهده كرده ايم كه يكي از اين پيشرفت ها ترميم دندان با استفاده از لمينت كامپوزيتي مي باشد.

ترميم دندان با كامپوزيت چقدر دوام دارد؟

بايد گفت درست است كه مواد كامپوزيتي به اندازه مواد سنتي مخصوص پر كردن دندان قوي نيستند اما اين را هم بايد گفت كه آن ها با اين حال بسيار مستحكم هستند و مي توانند سال هاي سال دوام داشته باشند. دوام مواد كامپوزيتي روي دندان به عوامل مختلفي بستگي دارد. به طور كلي مواد پركننده كامپوزيت حداقل ۵ سال دوام مي‌آورند و در صورتي كه موارد مربوط به نگهداري پس از آن را به خوبي انجام دهيد و به طور كامل رعايت شوند آن ها مي توانند تا ۱۰ سال و يا بيشتر هم دوام داشته باشند و مشكلي برايشان پيش نيايد.

رعايت بهداشت بعد از كامپوزيت دندان

چون كاشت ونير كامپوزيت يا لمينت سراميكي، احتمال تجمع باكتري ها را در دهان، لثه و اطراف ناحيه كاشته شده به طور قابل توجهي افزايش مي‌دهد؛ به همين علت بعد از كاشت كامپوزيت دندان رعايت بهداشت دهان و دندان از جمله مسواك زدن و نخ دندان كشيدن بسيار مهم است.

منبع : تاج دنتال كلينيك 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۴۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :