جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دلايل ريزش قبل از كاشت مو ؟

1- رژيم غذايي يكي از دلايل مهم ريزش مو به شمار مي‌رود. افرادي كه به جاي استفاده از ويتامين‌ها و مواد مغذي دائما به سراغ فست فودها، غذاهاي سرشار از نمك و روغن و خوراكي‌هاي فاقد ارزش غذايي مي‌روند، زمينه را براي ريزش مو فراهم مي‌كنند. گاهي اين افراد نمي‌دانند كه خوردن غذاهاي مضر، تا چه اندازه سلامتي موها را در خطر قرار مي‌دهد.

2- استرس يكي ديگر از دلايلي است كه موجب ريزش مو مي‌شود. هورمون‌هاي ترشح شده در شرايط استرس، روي كيفيت و حجم موهاي سر تاثير منفي دارند. استرس در واقع شاه‌راه ورود بسياري از بيماري‌ها و مشكلات به بدن است و ريزش مو، يكي از مشكلاتي به شمار مي‌رود كه پس از استرس گريبان‌گير افراد مي‌شود.

3- بيماري‌هاي مختلفي ممكن است ريزش مو را به همراه بياورند. بعضي از آلرژي‌ها نيز مي‌توانند منجر به ريزش موهاي سر شوند؛ لذا پزشك متخصص در كلينيك هليا قبل از پيوند مو، آزمايشاتي را از بيمار مي‌گيرد.

4- عدم تعادل هورمون‌هاي بدن، تهديدي جدي براي سلامتي موها به شمار مي‌رود. به همين خاطر است كه بعضي از افراد پس از سپري كردن دوره بارداري، دچار ريزش مو مي‌شوند. چرا كه در اين مرحله، سطح استروژن به شدت در بدن آن‌ها افت مي‌كند. با اين وجود ريزش موي ناشي از عدم تعادل هورمون‌هاي بدن، معمولا موقت است و به مرور زمان رفع مي‌شود. به همين خاطر اين افراد در بيشتر موارد نيازي به پيوند طبيعي مو ندارند.

5- داروهاي مصرفي مثل داروهاي رقيق كننده خون، داروهاي ضد بارداري، لوپيد براي كاهش كلسترول و همچنين برخي از داروها براي از بين بردن جوش و آكنه، مي‌توانند موجب ريزش مو پس از پيوند مو شوند.

6- راديوتراپي و شيمي درماني، به خاطر اشعه‌هاي خاص خود، ريزش مو را به همراه مي‌آورند. اين ريزش اما معمولا موقت به نظر مي‌رسد و پس از پايان شيمي درماني، موهاي فرد دوباره شروع به رشد مي‌كنند.

7- بالا رفتن سن و سال، يكي ديگر از عوامل مهم ريزش مو محسوب مي‌شود. با افزايش سن، پروتئين‌هاي مسئول توليد و تقويت مو در بدن تضعيف مي‌شوند و در نتيجه موها، ضخامت و قدرت اوليه را از دست مي‌دهند و به تدريج، كم و كم تر مي‌شوند.

8- دلايل ارثي و ژنتيكي نيز، نقش مهمي در ريزش مو دارند. بسياري از پدر و مادرها اين ژن را به فرزند خود منتقل مي‌كنند.

9- استفاده دائمي از بعضي از مدل‌هاي مو، سشوار كشيدن مداوم و استفاده از تركيب‌هاي شيميايي براي محكم نگه داشتن موها، مي‌توانند دلايل مهم ديگري براي ريزش مو تلقي شوند.

بيشتر بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۲:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :