جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي با مهمترين روش هاي سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي

به طور كلي 3 روش براي سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي وجود دارد كه هر 3 مورد در ادامه توضيح داده شده اند.

1. استفاده از محصولات سفيد كننده بدون نسخه

اين محصولات شامل موارد زير هستند:

نوارهاي سفيدكننده

خميردندان هاي سفيد كننده

و قلم هاي سفيد كننده

تهيه اين محصولات بسيار آسان است زير آن ها را مي توانيد از داروخانه ها و حتي فروشگاه ها خريداري كنيد اما ميزان سفيد كردن دندان پس ارتودنسي با آن ها جزئي است زيرا غلظت مواد سفيد كننده موجود در آن ها كمتر از بليچينگ در مطب است.

2. استفاده از كيت هاي بليچينگ در خانه

كيت هاي سفيد كننده دندان را مي توانيد از مطب متخصص ارتودنسي خود تهيه كنيد و در خانه استفاده كنيد. اين كيت ها حاوي قالب ها يا تري هاي مخصوص دندان شما هستند كه در داخلشان ژل سفيد كننده قرار ميگيرد. به طور مشابه درصد مواد سفيد كننده در اين كيت ها نيز پايين است و با اينكه ميزان سفيد شدن دندان ها پس از ارتودنسي با اين كيت ها نسبتا خوب است اما به اندازه بليچينگ دندان در مطب نيست.

3. بليچينگ تخصصي دندان ها در مطب

در حالي كه محصولات بدون نسخه و كيت هاي خانگي سفيدكنندگي دندان به راحتي در دسترس هستند، اما اگر به دنبال بهترين نتيجه هستيد، بايد فرآيند بليچينگ در مطب را امتحان كنيد.

سفيد كردن دندان پس از ارتودنسي در مطب دندانپزشك موثرترين، كوتاه ترين و ايمن ترين روش براي بهبود رنگ دندان است و با يك بار جلسه مي توانيد تا ماه ها يا حتي بيش از 1 سال دندان هاي سفيدي داشته باشيد.

معمولا پس از بليچينگ دندان پس از ارتودنسي دندانپزشكان بليچينگ در خانه را براي نتايج بهتر و طولاني مدت تر توصيه مي كنند.

بيشتر بخوانيد :

ارتودنسي بي رنگ

ارتودنسي پنهان 

آيا سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي توسط متخصص انجام مي شود؟

برخي متخصصان ارتودنسي به جز خدمات ارتودنسي دندان ممكن است خدماتي مانند بليچينگ دندان نيز انجام دهند. از متخصص خود بپرسيد آيا پس از اتمام دوره درمان بليچينگ دندان انجام مي دهد يا خير.

اگر هم انجام نمي دهد بايد به يك دندانپزشك واجد شرايط مراجعه كنيد و حتي الامكان براي اولين بار به جاي بليچينگ دندان در خانه، بليچينگ داخل مطب را امتحان كنيد تا با روند آشنا شده و به شيوه اي ايمن اينكار را انجام دهيد.

آيا دقيقا پس از اتمام ارتودنسي بايد دندان ها را سفيد كرد؟

خيلي ها تصور مي كنند كه بلافاصله پس از برداشتن بريس ها و اتمام ارتودنسي فرآيند بليچينگ يا سفيد كردن دندان ها آغاز مي شود. اما اين تصور اشتباه است و سفيد كردن دندان ها مدت ها بعد از اتمام درمان انجام مي شود.

چه مدت پس از ارتودنسي، مي توان بليچينگ دندان انجام داد؟

از زماني كه بريس ها برداشته مي شود ممكن است در اغلب افراد كمي حساسيت دندان ها تجربه شود. بسته به وضعيت شخص ممكن است بين 1 تا 6 ماه طول بكشد تا دندان هاي افراد براي بليچينگ بعد از ارتودنسي آماده شود. بنابراين اغلب متخصصان توصيه مي كنند با هر نوع روش ارتودنسي، بهتر است كه فرآيند سفيد كردن دندان ها بعد از ارتودنسي را به 4 تا 6 ماه پس از اتمام درمان موكول كرد.

منابع :

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۳:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :