جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل كامل انواع لمينت دندان با تراش

روش لمينت دندان شامل دو دسته مي شود:

  • لمينت كامپوزيتي
  • لمينت سراميكي

در دو نوع كامپوزيتي و سراميكي، دندانپزشك بايد لمينت دندان با تراش انجام دهد؛ به اين دليل كه بايد ابتدا دندان ها از يكديگر فاصله گرفته و با تراش كاري از هم جدا شوند تا بتوان مواد لمينت را روي دندان ها قرار داد.و فرايند اصلاح طرح لبخند اغاز شود.

 روند كار لمينت سراميكي

در لمينت نوع سراميكي، لمينت با استفاده از دستگاه هاي مخصوصي ساخته مي شود كه ابتدا توسط دندانپزشك تان يك تراش كاري سطحي روي دندان انجام مي‌شود و سپس قالب گيري مي‌شود و قالب توسط دستگاه هاي مخصوص لمينت تبديل به نوع سراميكي مي‌شود.

 مراحل لمينت كامپوزيتي

در لمينت كامپوزيتي هم پزشك مجبور است دندان ها را براي اينكه فاصله از هم ايجاد كند به صورت تك تك تراش داده و لمينت دندان با تراش را انجام دهد. فرق لمينت كامپوزيت با لمينت سراميكي اين است كه پزشك تا زماني كه يك دندان را لمينت كامل نكرده نبايد به سراغ دندان ‌بعدي برود.

 به اين دليل كه لمينت دندان از نوع كامپوزيتي، موادي است كه ابتدا دندان ها را به آن آغشته مي كنند و سپس با اشعه يو وي uv اين مواد روي دندان سفت مي شود و به سليقه بيمار به آن شكل داده مي شود؛ ولي در نوع لمينت سراميكي، ابتدا نوع و شكل لمينت توسط بيمار انتخاب مي شود و سپس در لابراتورها و با دستگاه هاي مخصوص آن را مي سازند.

بيشتر بخوانيد :

لمينت دندان با تراش چند جلسه طول مي كشد؟

همانطور كه در مطلب بالا توضيح داديم لمينت دندان به صورت كامپوزيتي به اين دليل كه بايد به صورت تك تك روي دندان قرار بگيرد و با اشعه uv سفت شود و بعد شكل داده شود زمان زيادي نمي برد اما براي لمينت سراميكي حداقل ۲ جلسه زمان لازم است.در جلسه اول برش روي دندان ها ايجاد مي شود و دندان‌ها تراش مي‌خورند و قالب گيري مي‌شوند و قالب براي ساخت لمينت سراميكي به آزمايشگاه فرستاده مي شود.

بعد از اينكه آزمايشگاه لمينت سراميكي را آماده كرد براي دندانپزشك ارسال مي‌كند و در جلسه دوم لمينت آماده شده، روي دندان ها آزمايش مي‌شود. اگر رنگ و شكل آن مناسب باشد و به خوبي روي دندان قرار بگيرد دندانپزشك متخصص شما با چسب مخصوص دائمي لمينت، آنها را روي دندان تان قرار مي دهد.

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۷:۱۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :