جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

قيمت و هزينه روكش دندان در سال 1400 چقدر است؟

براي افرادي كه به تازگي عصب كشي دندان يا روت كانال تراپي انجام داده اند يا بخش كمي از دندانشان باقي مانده، اگر بيلداپ و بازسازي دندان انجام نشود روكش دندان در نظر گرفته مي شود. روكش هاي دنداني انواع مختلفي دارند و هر كدام نيز هزينه هاي خاصي را در بر مي‌گيرند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد توضيحات كاملي درباره هزينه و قيمت انواع روكش دندان در سال 1400 و پاسخ به سوالات رايج درباره آن است.

(اگر هنوز با روش ها عصب كشي دندان آشنا نيستيد كليك كنيد)

محدوده قيمت روكش دندان در سال 1400

با در نظر گرفتن هزينه روكش هاي رايج دندانپزشكي كه در ايران نيز وجود دارند محدوده هزينه روكش دندان در سال 1400 بين 800.000 تا 2.200.000  تومان متغيير است. به طور ميانگين قيمت روكش دندان نيز 1.500.000 تومان است.

يعني شما اگر بخواهيد به صورت پيشفرض و بدون در نظر گرفتن نوع روكش به مطب دندانپزشكي برويد و بخواهيد دندانتان را روكش كنيد بهتر است ميانگين هزينه درج شده را در نظر بگيريد.

قيمت روكش تمام سراميكي دندان چقدر است؟

روكش هايي كه تمام لايه هاي آن ها از جنس سراميك است اين روزها رايجترين و مرغوب ترين روكش هاي دندانپزشكي به شمار مي روند. هرچند كه استحكام اين نوع روكش ها به اندازه روكش فلز سراميك يا زيركونيا نيست اما از نظر زيبايي طبيعي بسيار به دندان واقعي خودمان نزديك هستند.

قيمت روكش تمام سراميك يا همان روكش سراميكي دندان با توجه به كيفيت ساخت آن در لابراتوار چيزي بين 1 تا 2.5 ميليون تومان متغيير است و بسته به منطقه جغرافيايي شما نزديك به 1 ميليون باشد و يا حتي از 2.5 نيز بيشتر شود.

بيشتر بخوانيد : لمينت دندان چيست ؟

قيمت روكش فلز سراميك در سال 1400 چقدر است؟

روكش هايي با نام فلز سراميك شناخته مي شوند در ساختار خود هم فلز دارند و هم سراميك. در واقع اين روكش ها دو لايه هستند. لايه زيرين فلزي است و لايه رويي كه فلز را پوشانده سراميك است. تركيب اين دو ماده در كنار هم باعث شده روكش هاي pfm يا همان فلز سراميك هم مقاومت و استحكام بالايي داشته باشند و هم زيبايي ظاهري قابل قبولي ارائه دهند.

هزينه روكش دندان فلز سراميك كمي از روكش هاي تمام سراميك پايين تر است و چيزي بين 800 هزارتومان تا 1 ميليون تومان است. هرچند كه تا 1.5 ميليون تومان نيز ممكن است افزايش يابد.

هزينه روكش فلزي چقدر است؟

برخي از روكش ها تماما از جنس فلز هستند و در ساختارشان ممكن است تنها يك فلز يا تعدادي از آلياژهاي فلزي وجود داشته باشد. به عنوان مثال ما روكش استيل ضد زنگ داريم كه بيشتر در دندانپزشكي كودكان براي مراقبت از دندان هاي شيري استفاده مي شود.

فلزاتي مانند طلا و نيكل و … نيز مي توانند براي ساخت روكش ها استفاده شود كه قيمت روكش در نهايت قيمت روز خواهد بود. از بين فلزات هزينه روكش هاي استيل كمتر از همه است.

هزينه روكش دندان زيركونيا در سال 1400

روكش هاي زيركونيا مانند روكش هاي تمام سراميك زيبايي طبيعي قابل قبولي دارند و به مانند روكش هاي فلز سراميك نيز استحكام خوبي دارند. پيش بيني مي شود طي سال هاي آينده استفاده از اين روكش ها افزايش يابد. از اين تاج هاي دنداني اغلب براي مراقبت از دندان ها عصب كشي شده قدامي استفاده مي شود هرچند كه براي دندان هاي خلفي نيز مناسب هستند.

هزينه روكش زيركونيا از روكش هاي فلزي و فلز سراميك و حتي روكش تمام سراميكي بالاتر است. به صورت حدودي اين روكش ها بين 1.800.00 تا 2.200.000  هزينه دارند كه ممكن است حتي كمي در سال 1400 بيشتر شود.

رفرنس

منبع : دنيا دنتال بهترين كلينيك دندانپزشكي در شمال تهران

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۵:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :