جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اسباب بازيهاي كودكان ۱۲ تا ۱۸ ماهه

اسباب بازيهاي كودك يك ساله تا  كودك ۱۸ ماهه : خردسال شما اين روزها واقعاً در حال جهش است. و همين طور كه كوچولوي شما در خيابان راه مي رود، شما دلتان براي روزهايي قبل از آنكه اينگونه خوب از پاهايش استفاده كند تنگ شود. «فعال» واژه ­ي شايسته­ اي است كه كودكان در اين سن را توصيف كند، و آنها هر بازي و اسباب بازي كه باشد را دوست دارند، (مخصوصاً آنهايي بتوانند خودشان را غرق آن كنند). براي مثال توپ ­ها، قاب، سرسره. دستهاي كوچكشان هماهنگ ­تر شده و خردسال شما احتمالاً حالا راحت تر بازي مي كنند، قلعه مي ­سازند، خمير بازي مي كنند، نقاشي مي كشند، بازي برايشان دنياي از تجربيات است با خودشان مي گويند: «چه مي شود اگر توپ را بيندازيم؟» يا «چه مي شود اگر دستگيره را بكشم»

اسباب بازي خونه ­سازي: اين مكعب هاي مثلاً  آجر به اندازه­اي هستند تا خردسالتان ديوار يا هر چه كه دوست دارد را با آنها بسازد. اما وضعيت بخشترين قسمت اين فرآيند آن است ديوار بريزد.

اسباب بازي هاي كشيدني هل دادني: اين اسباب بازي ها به طفل شما اين امكان را مي دهند كه روي آنها بنشيند و دورخانه بچرخد. باركش ها عالي هستند. اما نوع كشيدني براي وقتي مناسب هستند كه قدري بزرگتر شد و راحت راه رفت و آن پشت سرشان بيايد. چيزي به آنها بدهيد تا به آن نگاه كند. اسباب بازيهاي كشيدني كه آويزان مي شوند، حباب ها، جغجغه، يا هر چيزي كه برايشان جالب است. مقاله ي خردسالان نوپا را بخوانيد و در اينترنت جستجو كنيد.

اسباب بازيهاي آشيانه درست كردن و اسباب بازي هايي جور شونده: خردسالان دوست دارند تا جور كنند، توده درست كنند، دوباره آنها را به هم بريزند و در واقع زندگي خود را بچينند. اسباب بازي هاي اينگونه براي آنها عالي هستند تا مهارتهاي ابتدايي حل مسئله را در خود تقويت كنند.

باشگاه كودك در منزل: يك ست كوچك مخصوص كودك كه بتوان از آن بالا رفت، قايم شد، ليز خورد و خلاصه تمامي مهارت هاي حركتي را در آن امتحان كرد مناسب است. اما اين ها گران و قيمتي هستند و سريع از مصرف خارج مي شوند.

مداد رنگي قابل شستشو و كاغذ: بگذاريد خرچنگ قورباغه كشيدن شروع شود، بيش تر از چند تا مداد به او ندهيد. افراط نكنيد. كاغذا را جايي روي زمين بچسبانيد بنابراين بتواند بدون تكان خوردن كاغذ كار خود را بكند.

اسباب بازي هاي راندني: حالتي كه بچه ها با خودشان يورتمه مي روند از راه رفتن آنها هم جذاب تر است. خيلي اسباب بازيهاي كوچك راندني با دسته براي اينكه بزرگسال وقتي كودك خسته است او را بكشند مناسب هستند. از نوع برقي استفاده نكنيد. آنها نگران هستند و جذابيت استفاده از قدرت را ندارند.

كتاب هاي مصور: خردسالتان از تماشاي كتابهاي تصويري با عكس از فعاليت ها و اشياء آشنا لذت مي برد. حتي اينكه كتابهاي خود را داشته باشد تا از بين آنها انتخاب كند برايشان حس غرور ايجاد مي كند.

حتما بخوانيد :

·         رشد كودك شش ماهه

·         رشد كودك هشت ماهه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۵۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :