جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي خوب است يا بد ؟؟

ناهنجاري هاي دهان و دندان يكي از معضلات شايع در حوزه دهان و دندان است كه درمان آن با استفاده از ابزار مخصوص ارتودنسي امكان پذير است. ما در اين مقاله سعي داريم به اين سوال كه آيا ارتودنسي خوبه يا بد پاسخ دهيم. پس با ما همراه باشيد.

به درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان با استفاده از ابزار ارتودنسي كه شامل براكت، بريس و سيم مي شود، ارتودنسي مي گويند. ارتودنسي دندان نه تنها باعث درمان و اصلاح ناهنجاري هاي دهان و دندان مي شود، بلكه چهره اي جذاب و طرح لبخندي دلنشين را به ارمغان مي آورد. اصولا ارتودنسي يك روش درماني مناسب است كه به بهبود چهره و اصلاح و درمان ناهنجاري هاي دندان و فك و مشكلات بايت دندان منجر خواهد شد. ارتودنسي تنها زماني بد است كه بيمار در رعايت نكات بهداشتي، درماني و پزشكي سهل انگاري كند و باعث آسيب به دستگاه هاي ارتودنسي و ايجاد خلل در روند درمان ارتودنسي شود.

بيشتر بخوانيد :

مزاياي ارتودنسي

ارتودنسي مزاياي بي شماري دارد كه در زير به تعدادي از آن ها اشاره مي كنيم.

۱. اصلاح و درمان ناهنجاري هاي دندان

يكي از مهم ترين و در واقع اولين مزيت ارتودنسي است. در اين روش براكت ها بر روي دندان نصب مي شوند و سيم ارتودنسي از بين براكت ها عبور داده مي شود و دندانپزشك سيم ها را سفت و محكم مي كند كه به دندان ها فشار وارد كند و آن ها را در جهت مناسب حركت دهد و ثابت كند.

۲. جلوگيري از پوسيدگي دندان

دندان هايي كه دچار ناهنجاري هستند، محل مناسبي براي رشد باكتري ها به شمار مي روند. ته مانده غذاهاي مصرفي در بين دندان هاي ناهنجار مي مانند و باعث پوسيدگي دندان ها مي شوند. با استفاده از ارتودنسي، اين فاصله هايي كه بين دندان ها وجود دارند، اصلاح و درمان مي شوند و از پوسيدگي دندان ها جلوگيري به عمل مي آورند.

۳. پيشگيري از التهابات لثه

دندان هاي نامرتب و ناهنجار، فشار زيادي را به لثه ها وارد مي كنند كه اين امر باعث حساس شدن لثه ها و بروز التهابات لثه را مي شود. درمان هاي ارتودنسي باعث خنثي شدن اين فشارها بر روي لثه مي شود و از بروز التهاب لثه، جلوگيري مي كند.

۴. پيشگيري و رفع مشكلات دستگاه گوارش

دندان هاي ناهنجار باعث مي شوند غذا خوب جويده نشود و هضم غذا را با مشكل مواجه سازد كه مي تواند باعث ايجاد مشكلات گوارشي شود. وقتي درمان ارتودنسي انجام مي شود، دندان ها مرتب شده و غذا خوب جويده مي شود و از بروز مشكلات گوارشي جلوگيري به عمل مي آورد يا اگر دچار مشكلات گوارشي شده باشيد، آن را برطرف مي كند.

5. پيشگيري از ساييدگي و شكستگي دندان ها

وقتي دندان ها صاف و مرتب نباشند، در هنگام غذا خوردن و حرف زدن باعث ساييده شدن دندان ها به يكديگر مي شود و ميناي دندان را تخريب مي كند و در نتيجه دندان ها شكسته مي شوند. ارتودنسي از اين ساييدگي هاي دندان جلوگيري مي كند و ديگر ميناي دندان از بين نمي رود كه بتواند باعث شكسته شدن دندان ها شود.

۶. زيبايي چهره و لبخند

دندان هاي ناصاف و نامرتب در هنگام لبخند زدن به شدت خود را نمايان مي كنند و در چهره فرد تاثيرات منفي مي گذارد. ارتودنسي، دندان ها را صاف و مرتب مي كند و چهره اي جذاب و لبخندي دلنشين را براي فرد به ارمغان مي آورد.

۷. كمك به رعايت هر چه بهتر بهداشت دهان و دندان

وقتي دندان هاي نامرتب و به هم ريخته به كمك ارتودنسي اصلاح مي شوند، مسواك به راحتي در بين دندان ها حركت مي كند و باكتري ها به راحتي از بين مي روند و رعايت بهداشت دهان و دندان را به بهترين نحو ممكن تضمين مي كند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۳:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :