جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جراحي ايمپلنت دندان چگونه صورت مي گيرد؟

نحوه انجام دادن عمل جراحي ايمپلنت به نوع كاشت و وضعيت استخوان فك فرد بستگي دارد. ايمپلنت دندان به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود كه اين روشها عبارتند از:

  • ايمپلنت فوري
  • ايمپلنت يك مرحله اي
  • ايمپلنت دو مرحله اي
  • ايمپلنت فوري و بارگذاري اوليه
  • ايمپلنت در همان روز

در ادامه به توضيحات انواع روشهاي ايمپلنت مي پردازيم:

ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري به گونه اي است كه يك دندان كشيده مي‌شود و بلافاصله ايمپلنت در محل كشيدن دندان قرار ميگيرد كه اين مدل ايمپلنت بسته به شرايط استخوان و بافت دهان بيمار ممكن است به صورت يك مرحله اي و دو مرحله اي انجام شود اين روش براي تمام بيماران تجويز نمي شود.

ايمپلنت يك مرحله اي

در ايمپلنت يك مرحله اي متخصص ترميم و زيبايي دندان در محل دنداني كه تازه كشيده شده و يا دنداني كه قبلا كشيده شده و بهبود يافته ايمپلنت را قرار مي‌دهد و بلافاصله بعد از اينكه ايمپلنت را قرار داد دندان را به آن پيچ مي كند. اين مرحله مزيتي كه دارد اين است كه ديگر براي جراحي مرحله دوم احتياجي نيست.

بيشتر بخوانيد :

ايمپلنت دو مرحله اي

ايمپلنت دو مرحله اي همانند ايمپلنت يك مرحله‌اي در محل دندان تازه كشيده شده و يا دنداني كه كشيده شده و بهبود يافته قرار گرفته مي‌شود و بعد از آن با لايه اي از لثه پوشيده مي شود تا ديده نشود. اين مرحله اول درمان است؛ ولي برخلاف ايمپلنت يك مرحله‌اي كه در اين قسمت به پايان مي رسد، مرحله بعدي اين مدل چند هفته يا چند ماه بعد صورت مي گيرد.روش كار ايمپلنت فوري و بارگذاري اوليه يك روش كاملاً متفاوت با ايمپلنت فوري مي باشد اين روش يك مرحله‌اي است.

به اين صورت كه در يك جلسه ايمپلنت را در محل دندان كشيده شده قرار مي دهند و در همان جلسه دندان جديد روي آن قرار مي گيرد. قبل از اينكه اين كار را انجام دهند بايد دندان به مدت ۶ ماه از تماس مستقيم با دندان هاي مخالف دور نگه داشته شود و پس از آن بازسازي شود.معمولاً اين تكنيك بيشتر در قسمتي از دهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه زيبايي براي آن اهميت بسيار زيادي دارد مانند دندان هاي جلويي

ايمپلنت در همان روز

روش ايمپلنت در همان روز به اينگونه است كه ابتدا چندين ايمپلنت روي جاي دندان كشيده شده پيچ مي شود بعد از چند ساعت يك قرص كامل دندان موقت يا دائمي روي آن نصب مي شود.  اين روش اغلب براي درمان فك پايين مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين در اين روش اگر دندان موقت مورد استفاده قرار بگيرد معمولا بعد از طي كردن كامل دوره بهبودي، يك بريج دائمي جايگزين آن مي شود.

جهت كسب اطلاعات بيشتر پيرامون ايمپلنت دندان اينجا كليك كنيد.

رفرنس :كلينيك دندانپزشكي دنيا دنتال


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۰:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :