جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عمل لاغري معده و تجربه تناسب اندام

اگر بسيار چاق باشيد و اضافه وزن بيشتر از ۴۵ كيلوگرم داشته باشيد و نتوانيد از طريق رژيم و ورزش وزن خود را كم كنيد ممكن است عمل لاغري معده بتواند به شما كمك كند. البته انجام اينكار به دستور پزشكتان صورت مي پذيرد. مسلماً برخي از افراد را ديده ايد كه اضافه وزن بسيار زيادي دارند؛ به طوري كه اضافه وزن آنها به صورت بيماري در مي آيد.

جراحي لاغري معده

جراحي لاغري معده يكي از روش هايي است كه افراد خيلي چاق و داراي اضافه وزن بسيار زياد مي توانند از اين روش براي كوچك كردن معده خود استفاده كنند و به مرور وزن خود را كاهش دهند. به عمل لاغري معده جراحي باي پس معده هم گفته مي شود.در واقع باي پس معده عملي است كه با تغيير دادن سايز معده و روده كوچك باعث مي شود مقدارغذايي كه مي خوريد كمتر شود كه به اين ترتيب باعث كاهش وزن شده و معده به مرور كوچك تر مي شود.

روش هاي انجام عمل لاغري معده

عمل لاغري معده از دو راه قابل انجام است:

  • جراحي باز
  • جراحي با استفاده از يك دوربين

جراحي باز

در روش جراحي باز ابتدا جراح تان يك برش بزرگي ايجاد مي كند تا شكم تان را باز كند و در ادامه باي پس با كار روي معده روده كوچك و اندام هاي ديگر انجام مي شود.

جراحي با استفاده از يك دوربين

روش دوم كه به آن لاپاراسكوپي گفته مي شود دوربين كوچكي در شكم شما قرار داده مي شود كه به جراح لاغري اجازه مي دهد تا درون شكم شما را ببيند.در جراحي لاپاراسكوپي جراح به جاي يك برش جراحي بسيار بزرگ روي شكم، ۴ تا ۶ برش كوچك در قسمت‌هاي مختلف شكم شما ايجاد مي كند تا كار عمل لاغري معده را برايتان انجام دهد.

عمل لاغري معده مخصوص چه افرادي است؟

همانطور كه در ابتداي مقاله گفتيم اگر بسيار چاق باشيد و نتوانيد از طريق رژيم و ورزش وزن خود را كم كنيد ممكن است عمل جراحي كاهش وزن بتواند به شما كمك كند.پزشكان اغلب از شاخص توده بدني يا همان BMI و شرايط سلامتي مانند داشتن بيماري ديابت نوع ۲، فشار خون بالا و … استفاده مي كنند تا مشخص شود كه فرد مي‌تواند جراحي لاغري معده و كاهش وزن را انجام دهد يا خير.

حتما ببينيد: محاسبه شاخص توده بدني آنلاين

چه كساني مي توانند عمل لاغري معده انجام دهند؟

به طور كل معمولاً كسي كه BMI  يا شاخص توده بدني اش از عدد ۴۰ بيشتر باشد يعني حداقل ۴۵ كيلوگرم اضافه وزن داشته باشد مي تواند عمل باي پس معده انجام دهد.

منبع : http://dr-abdo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۱:۰۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :