جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

علت بوجود آمدن خط رويش عروسكي

چرا خط رويش بيشتر افرادي كه كاشت مو انجام داده ­اند بصورت مصنوعي و يا به اصطلاح عروسكي يا مسواكي است؟

كاشت مو با خط رويش طبيعي چگونه است؟

پاسخ :

براي پاسخ به اين سوال ابتدا بايد به تفاوت­هايي كه  بين سَري كه عمل پيوند مو و يا همان كاشت موي طبيعي روي آن انجام شده و يك سَر طبيعي با موهايي پُرپُشت اشاره كرد.

۱- جنس موها و گِرَفت­هاي كاشته شده در خط رويش(Hairline)

نحوه رويش مو بر روي يك سَر طبيعي بدين شكل است كه گرفت­هاي كُركي شكل و نازك كه گِرَفت نوع يك ناميده مي­شوند، خط رويش را تشكيل داده و هرچه از ناحيه خط رويشHairline)) به سمت فَرق سَر (Vertex) برويم معمولا جنس موها ضخيم­تر شده و نوع گِرَفت­ها بالاتر مي­رود. حال آنكه در بيشتر موارد در هنگام كاشت مو به اين نكته دقت نمي­شود و بجاي آنكه براي كاشتِ خط رويش، از گرفت­هاي نوع يك و يا كُركي شكل استفاده شود، تا خط رويش كاملا طبيعي به نظر برسد، از گرفت­هاي نوع ۳ ويا حتي ۴ استفاده مي­شود، كه اين گرفت ها بيشتر مناسب كاشت فَرق سر و يا ناحيه ­هايي بجز خط رويش هستند. دليل اين اتفاق مي­تواند عدم توجه به جزئيات توسط تيم پزشكي و تكنسين­ ها، عدم استفاده از نيروي متخصص براي جداسازي گِرَفت­ها، عدم انتخاب روش مناسب كاشت و … مي­باشد.

۲- شكاف­ها و حفره ­هايي كه تار موها از آن روئيده­اند

شكاف­هايي كه بصورت طبيعي روي سَر هستند بسيار ظريف بوده به طوريكه مشخص نيستند، حال آنكه در پروسه كاشت مو، براي قرار دادن موها در پوست سر بايد شكاف­هايي را در سَر ايجاد كرد كه اگر اين شكاف­ها به اندازه كافي ظريف و كوچك نباشند نتيجه كاشت، كاملا عروسكي خواهد بود.

۳- تفاوت تراكم موها

هرچقدر كه تراكم موهاي كاشته شده بيشتر باشد، سَر كاشته شده طبيعي ­تر به نظر رسيده و پوست سر (كَفِ سَر) كمتر ديده خواهد شد. براي ايجاد تراكم بالا در درجه اول، شخص بايد از بانك موي خوبي برخوردار باشد و همچنين براي استفاده بهينه و مفيد از بانك مو، بايد شكاف­هاي بيشتر و دقيقتر و ظريف­تري در پوست سر ايجاد شود. براي ايجاد شكاف­هاي بيشتر در واحد سطح، بايد از تيغ­ها و ابزارهاي دقيق­تر و ظريف­تري استفاده كرد. به عنوان مثال با استفاده از ابزارها و تيغ­هاي معمولي، مي­توان ۱۰ عدد شكاف در يك دايره به شعاع واحد ايجاد كرد در صورتيكه با استفاده از تيغ­هاي ظريف­تر مي­توان تا ۵۰ عدد شكاف ايجاد كرد.

حتما بخوانيد : متخصص كاشت مو كيست ؟

رفرنس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :