جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عوارض جبران ناپذير جراحي لاغري

مروزه با پيشرفت تكنولوژي و كم تحركي، چاقي يكي از معضلات جدي در سلامت افراد به شمار مي رود و براي كاهش وزن روش هاي مختلفي از جمله جراحي و كوچك كردن معده است كه عوارضي را به دنبال دارد.براساس جديدترين پژوهش ها انجام دگرگوني ناگهاني در بدن و به ويژه دستگاه گوارش فرد را در معرض مشكلات سلامتي متعددي قرار مي دهد. جراحي زيبايي و تناسب اندام اين روز ها در جهان بسيار متداول شده است و بسياري از افراد در كشور هاي مختلف جهان براي زيبا شدن بدنشان زير تيغ جراحي مي روند.

انجام جراحي لاغري و كوچك كردن معده به شيوه هاي مختلفي انجام مي شود و جزو جراحي هاي گران قيمت محسوب مي شود، اما براساس جديدترين پژوهش ها انجام اين دگرگوني ناگهاني در بدن و به ويژه دستگاه گوارش مي تواند فرد را در معرض مشكلات سلامتي ديگري قرار دهد.

1-ويتامين هايي و املاح معدني كه با تناسب اندام تهاجمي از بين مي روند

2-دگرگوني هاي مخفي و مرگباربدن پس از لاغري به شرط چاقو

3-دگرگوني هاي آهست و مرگبار در بدن پس از تناسب اندام با شيوه جراحي

براساس پژوهش هاي دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روي 74 فرد چاق ميانسال با ميانگين سني 51 سال كه در فاصله زماني 10 سال جراحي لاغري انجام داده اند، اين نتيجه به دست آمده است كه بيشتر آن ها در سال هاي آتي دچار مشكلاتي، چون آسيب به دستگاه گوارش و نيز كاهش حجم گلبول هاي قرمز و گروه ويتامين هاي B شده اند.

بيشتر بخوانيد :

كم خوني و كاهش ميزان ويتامين هاي ضروري كه براي سلامت بدن بسيار مهم هستند، سبب شده تا دانشمندان توصيه كنند افرادي كه از جراحي لاغري به ويژه كم كردن حجم، بالن و يا انداختن حلقه به دور معده استفاده مي كنند حتماً مصرف مكمل هاي ويتاميني را در رژيم غذايي خود داشته باشند.

اين يافته جديد نشان مي دهد متخصصان بايد در انجام جراحي حساب شده تر گام بردارند و در گام اول با استفاده از ساير روش ها از جمله هورمون درماني، تنظيم رژيم غذايي و ورزش به فرد چاق كمك كنند تا وزن ايده آل خود را به دست آورند و جراحي آخرين گزينه باشد.

از جمله ديگر عوارض جانبي جراحي هاي لاغري بروز سوء هاضمه، بي اشتهايي مفرط و ناتواني در تحمل طعم و مزه غذا، افسردگي، ابتلاي زودهنگام به بيماري هاي فصلي از جمله آنفلوآنزا، كشيدگي و افتادگي پوست، سوزش سردل و ريفلاكس معده است.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۹:۰۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :