جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عق زدن در خردسالان (كه ممكن است موجب استفراغ شود)

سن : كودك يك ساله تا كودك دو ساله

علت عق زدن در خردسالان در خردسال چيست؟

همه ي ماها اين حالت را داريم. آن يك واكنش خودكار است كه از مسدود شدن جلوگيري مي كند ممكن است خردسال شما براي چيزي كه نبايد در دهان داشته باشد اين كار را بكند. فهرست مسدود كننده هاي مسير گوارش را در سايت مطالعه كنيد. البته اگر سريع بخورد يا غذاي زيادي در دهان داشته باشد نيز اين حالت پيش مي آيد.

چه كاري از عهده ي شما ساخته است؟

او را تشويق كنيد تا در حين غذا خوردن آرامش داشته باشد – يعني اينكه با غذا اين طرف و آن طرف نگرد؛ و او را مجبور نكنيد كه بيش تر از آنچه كه سير مي شود بخورد.

اندازه ي مواد غذايي را كوچك كنيد و چيزهايي كه راحت گير مي كنند مانند انگور درسته، كشمش، زيتون، مغزها، و پف فيل را از او نهي كنيد. هات داگ برش داده شده معمولاً مشكل ساز است.

به كودك بياموزيد كه هر تكه ي غذا را يك دفعه نخورد و آرام آرام بجود و قبل از تكه ي بعدي آن را قورت بدهد. هرگز وقتي غذا مي خورد تنهايش نگذاريد. اگر احتمال دارد موقع قورت دادن مايعات عُق بزند، نوشيدني اش را بعد از خوردن غذا به او بدهيد.

 

خردسال ياد خواهد گرفت بدون عق زدن غذا بخورد، اما اگر مدام غذا در گلويش پريد و يا عق زد با پزشك صحبت كنيد. بايستي براي هرگونه مشكل احتمالي ارزيابي شود

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۳:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :