جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ايمپلنت و بريج دندان چه تفاوت هايي دارند؟

در اين مقاله با كلينيك دندانپزشكي ايده آل همراه باشيد تا با تفاوت ها رو روش جايگزيني دندان ، بريج و ايمپلنت آشنا باشيد.

بريج دندان چيست؟

بريج دندان از دسته روش هاي قديمي براي رفع بي دنداني مي باشد. به طور كلي بريج تنها خود فضاي خالي را درگير نمي نمايد و دندان هاي مجاور نيز براي بريج نمودن درگير و در واقع تراش داده مي شوند. شايد برايتان سؤال باشد كه بريج براي چه افرادي مناسب است؟ برطبق بررسي هاي انجام شده اينطور به نظر مي رسد كه بريج تنها براي افرادي مناسب است كه دندان هاي مجاور فضاي خالي داراي پرشدگي زياد بوده و به طور كلي نياز به روكش دارد.

ايمپلنت دندان چيست؟

ايمپلنت دندان به پيچ ساخته شده از جنس تيتانيوم گفته مي شود كه در استخوان فك كاشته و جايگزين دندان از دست رفته مي شود پس از جايگذاري ايمپلنت دندان طي روندي كه يكپارچگي استخواني نام دارد ايمپلنت دندان محكم به استخوان جوش مي خورد سپس روكش يا دست دندان بر روي ايمپلنت دنداني متصل مي شود.

(جهت آشنايي كامل با ايمپلنت دندان يكي از بهترين روش هاي جايگزيني دندان اينجا كليك كنيد.)

مقايسه ايمپلنت و بريج دندان

در روش ايمپلنت كردن دندان، دندان با استفاده از يك پروتز بادوام در فضاي خالي اعمال مي شود و دندان هاي اطراف به هيچ عنوان درگير نخواهد شد، در اين روش شما هيچ گونه مشكلي نخواهيد داشت در اين روش اغلب دائمي ناميده مي شود. پروتز بكار رفته براي اين روش اغلب به صورتي است كه به سرعت با استخوان فك و لثه شما سازگار شده و مي تواند حكم دندان طبيعي را براي شما فراهم نمايد.

كدام روش ماندگارتر است؟

با استفاده از روش در واقع شما از لثه و استخوان اطراف محافظت نموده ايد. يكپارچگي در اين روش بسيار سريعتر و باكيفيت بيشتري صورت مي پذيرد، فلز استفاده شده در اين روش در برابر هر نوع پوسيدگي بسيار مقاوم است. اما در مورد بريج، به طور كلي بريج دوام 10 ساله دارد و دندان هاي درگير نيز دچار پوسيدگي مي شوند. هرچه اين پوسيدگي بيشتر باشد در واقع احتمال شكستگي در بريج بيشتر است. توجه نماييد كه عمر اين روش با رعايت بهداشت تا 25 سال اعلام شده است.

كدام روش زيباتر است؟

از لحاظ زيبايي مي بايست فاكتورهاي مختلفي را مدنظر قرار داد. در واقع اين موضوع به تخصص دندانپزشك بر مي گردد. در بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه اين روش داراي ظاهري طبيعي تر بوده و اغلب گزينه اي مناسب تر مي باشد، بهترين دندانپزشكي زيبايي با توجه به فاكتورهاي زيبايي به سادگي مي تواند تشخيص دهد كه استفاده از اين روش براي شما مناسب تر خواهد بود و يا بريج. در نظر داشته باشيد كه براي دندان هاي جلويي اين روش گزينه اي زيباتر و مورد پسندتر مي باشد

هزينه ايمپلنت و بريج، كدام بيشتر است؟

هزيه بريج دندان در ابتدا بسيار كمتر ازهزينه ايمپلنت است اما ممكن است چند سال بعد مجبور به تعويض آن شويد بنابراين هزينه آن در بلند مدت با هزينه اوليه آن بسيار متفاوت است. ايمپلنت مراحل بيشتري دارد و گرانتر است اما در بلند مدت مقرون به صرفه تر از درمانهاي ديگر است.

رفرنس : تاج دنتال


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۴:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :