جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بررسي آپشن هاي هيونداي توسان

هيونداي توسان نخستين بار در سال 2004 معرفي و در بازارهاي جهاني عرضه شد. تاكنون سه نسل از اين كراس‌ اوور كامپكت به بازار آمده است كه هر سه نسل به بازار ايران نيز راه پيدا كرده ‌اند.

آپشن هاي توسان

سيستم اتوپارك در هيونداي توسان

سيستم اتوپارك كه تنها در برخي نسخه ‌هاي فول ‌آپشن هيونداي توسان وجود دارد؛ بدين صورت عمل مي ‌كند كه ابتدا راننده، خودرو را در نزديكي مكان مورد نظر براي پارك‌ كردن متوقف مي ‌كند، سپس سيستم با بهره‌گيري از سنسورهاي روي سپرها، فضاي مورد نظر را بررسي مي‌ كند. در صورتي كه فضا از سوي سيستم مناسب ارزيابي شد، دستورالعمل هاي لازم به صورت صوتي و تصويري به راننده داده مي ‌شود تا فرآيند پارك ‌كردن كامل شود.

در طي فرآيند پارك‌كردن، كنترل گاز، ترمز و حالت گيربكس، برعهده راننده است و تنها عملكرد فرمان به صورت خودكار خواهد بود.

سيستم كنترل ترمز در سراشيبي (DBC) و سيستم كنترل شروع حركت در سربالايي (HAC)

سيستم DBC در هنگام پايين‌ آمدن از تپه‌ هايي با شيب تند، ترمز خودرو را به صورت اتوماتيك كنترل مي‌ كند تا تمركز راننده به صورت كامل روي كنترل فرمان باشد و در نتيجه، از بروز حادثه جلوگيري شود.

سيستم HAC نيز زماني وارد عمل مي ‌شود كه راننده قصد خارج‌ كردن خودرو از پارك و شروع حركت در يك سربالايي را داشته باشد. در اين هنگام، سيستم مذكور با نگه ‌داشتن ترمز تا زمان فشردن پدال گاز از سوي راننده، از عقب ‌رفتن ناخواسته خودرو جلوگيري مي ‌كند.

بيشتر بخوانيد : راهنماي خريد لوازم يدكي هيونداي

سيستم شناسايي و هشدار نقاط كور (BSD)

BSD يكي ديگر از آپشن هاي هيونداي توسان است. هنگامي ‌كه وسيله نقليه ‌اي در نقاط كور آينه‌ ها قرار داشته باشد و يا با سرعت زيادي به خودرو نزديك شود؛ سيستم BSD وارد عمل مي ‌شود و با روشن‌ كردن يك چراغ هشدار درون آينه جانبي و همچنين هشدار صوتي، راننده را از وجود خطر آگاه مي ‌كند.

گرمكن و سردكن صندلي‌هاي جلو توسان

صندلي ‌هاي جلوي هيونداي توسان علاوه بر تنظيم برقي، به گرمكن سه‌ حالته و سردكن نيز مجهز هستند. با فعال كردن گرم كن، المنت‌ هاي موجود درون صندلي گرم مي‌ شوند و در سرماي زمستان، دمايي مطلوب را براي سرنشينان به ارمغان مي‌ آورند.

در فصل گرم سال نيز با فعال كردن سرد كن، فن هاي موجود درون صندلي روشن شده و هوا را از درون روزنه‌ هاي ريز روكش چرمي صندلي، به بيرون مي‌ دمند؛ اين عمل مانع از عرق كردن بدن سرنشين خواهد شد. در برخي از نسخه‌ هاي توسان، صندلي ‌هاي عقب نيز به گرم كن دوحالته مجهز هستند.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۵:۰۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :