جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي پيشگيرانه و جلوگيري از مشكلات ارتودنسي

خيلي از افراد بر اين باورند كه ارتودنسي فقط كار رفع و درمان مشكلات و ناهنجاري هاي دندان و فك را انجام مي دهد. اما بايد بدانيد يكي از از مواردي كه در ارتودنسي استفاده مي شود و خيلي قابل توجه و مهم است، انجام ارتودنسي پيشگيرانه مي باشد.همانطور كه از نام اين ارتودنسي پيداست اين درمان از به وجود آمدن مشكلات مربوط به دندان و فك تا حد قابل توجهي كه در آينده ممكن است رخ دهد پيشگيري مي‌كند.

درمان ارتودنسي پيشگيرانه

ارتودنسي پيشگيرانه كه به آن ارتودنسي رهگيري هم گفته مي‌شود، مي تواند از سن ۲ تا ۶ سالگي كودك آغاز شود و بر روي شكل قوس هاي دنداني و جاي از دست دادن دندان هاي شيري زودرس و از عاداتي مانند مكيدن انگشت شست جلوگيري كند. گاهي اوقات درمان در اين مرحله مي‌تواند نياز به ارتودنسي را در آينده كاهش دهد.

هرچقدر والدين زودتر بتوانند متوجه عادات بدي كه در كودكشان وجود دارد آگاه شوند، درمان هايي كه در آينده براي كودكشان در نظر گرفته مي شود دشواري كمتري دارد و همين باعث مي شود تا بزرگسالي يك لبخند زيبا و دندان سالم داشته باشند. يكي از بيشترين مشكلات، مكيدن انگشت شست مي باشد.

بيشتر بخوانيد : ارتودنسي كودكان

اقدامات پيشگيرانه براي ارتودنسي

يكي از دلايل اصلي انجام ارتودنسي پيشگيرانه تشخيص آن است و اينكه پزشك متخصص ارتودنسي بتواند تشخيص دهد كه آيا كودك شما به درمان ارتودنسي پيشگيرانه نياز دارد يا خير.در برخي موارد هنگامي كه اقدامات پيشگيرانه انجام مي‌شود كودك مي‌تواند در آينده از از گذاشتن بريس ها روي دندانش جلوگيري كند، يا براي مدت زمان خيلي كوتاهي به آن نياز داشته باشد.البته اين را هم بايد بدانيد كه ارتودنسي پيشگيرانه هميشه براي هر شرايطي امكان پذير نيست. اما آگاهي از اوايل نياز هاي ارتودنسي كودك، مي تواند به آمادگي وي براي درمان هم كمك كند.

 مزيت هاي استفاده از درمان ارتودنسي پيشگيرانه

همانطور كه گفته شد مهمترين مزاياي ارتودنسي پيشگيرانه، برطرف كردن ناهنجاري هاي فك در آينده مي باشد. همچنين لازم است بدانيد با اين اصلاح، تمام اختلالات گفتاري هم برطرف مي شود. به طوري كه اگر والدين متوجه شوند فرزندشان در صحبت كردن مشكل دارد بايد نظر يك متخصص ارتودنسي را جويا شوند. همچنين اگر مشكلات فكي و دنداني داشته باشند، استفاده از ارتودنسي پيشگيرانه به راحتي مي تواند مشكلات گفتاري شان را هم برطرف كند.

از ديگر مزاياي ارتودنسي پيشگيري، سلامت و بهداشت دهان است به طوري كه وقتي دندان ها مرتب و در كنار هم قرار داشت باشند، مسواك زدن و نخ دندان كشيدن آن راحت تر شده و از پوسيدگي زودرس دندان ها جلوگيري مي‌ شود. همچنين باعث مي شود لبخند زيبا و منحصر به فرد  كودكتان  در آينده گرفته نشود.در كل فوايد ارتودنسي پيشگيرانه به صورت موردي عبارتند از:

  • عادت بهداشت دهان و دندان بهبود پيدا مي‌كند
  • كنترل جلو بودن فك و دندان ها
  • مدت زمان و پيچيدگي‌هاي درمان در بزرگسالي كاهش پيدا مي كند
  • دندان‌هاي دائمي در موقعيت صحيح خودشان رشد و هدايت مي شوند
  • از بروز مشكلاتي مانند شلوغي و فاصله افتادن بين دندان ها جلوگيري مي شود
  • رشد فك كنترل مي شود
  • اعتماد به نفس كودك حفظ مي‌شود

منابع

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthotips.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۶:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :