جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مراحل كشيدن دندان

در ابتدا دندانپزشك يا جراح درباره نحوه كشيدن دندان با شما صحبت خواهد كرد.  روش هاي احتمالي، عوارض و نحوه مراقبت هاي پس از كشيدن دندان مباحثي هستند كه حتما توسط دندانپزشك به شما توضيح داده خواهند شد. همچنين دندانپزشك ممكن است درباره موضوعات زير سوالاتي از شما بپرسد:

سن شما.

شرايط، بيماري و مسائل پزشكي قبلي يا موجود

داروهايي كه مصرف مي كنيد.

هرگونه آلرژي به غذا، دارو يا داروي بيحسي و موضعي

پس از آن، دندانپزشك وضعيت حفره دهان و دندان آسيب ديده شما را بررسي مي كند. همچنين، او چند تصوير با كمك اشعه ايكس از دندان آسيب ديده و ساختارهاي مجاور  آن تهيه مي كند.

حتما بخوانيد :

مرحله اول: بي حس كردن محل دندان مورد نظر

قبل از شروع فرآيند، بسته به موقعيت دندان و پيچيدگي هاي كشيدن دندان، دندانپزشك محل دندان مورد نظر را بيحس مي كند. براي اينكار ممكن است از بي حس كننده هاي موضعي مانند ليدوكايين يا آرتيسين استفاده شود. با اين حال اگر بيمار بسيار مضطرب باشد  احتمالا بيهوش خواهد شد.

مرحله دوم: كشيدن دندان

به دو روش مي توان دندان ها را كشيد. دندان در حالت عادي بدون هيچ تيغ جراحي يا روش تهاجمي و در مدت زمان كم دندان كشيده مي شود. اما گاهي ممكن است نياز باشد تا به روش جراحي دندان در آورده شود.

بسته به اينكه موقعيت دندان كجاست ممكن است فرآيند كمي پيچيده و متفاوت باشد. براي مثال:

اگر دندان قابل مشاهده باشد و تمام تاج آن بيورن از خط لثه باشد، دندانپزشك با كمك الويتور (نوعي وسيله دندانپزشكي) دندان را حركت داده و بالا مي كشد. سپس با كمك يك فورسپس (نوع ديگري از وسايل دندانپزشكي رايج) دندان را با حركات آرام به جلو عقب شل كرده و كاملا بيرون مي كشد.

اگر دندان زير خط لثه باشد يا تنها بخش كمي از آن بيرون از لثه باشد نحوه كشيدن دندان متفاوت خواهد بود. جراح يا دندانپزشك يك برش با كمك ليزر يا تيغ جراحي بر روي لثه ايجاد مي كند تا دندان كاملا در معرض ديد قرار بگيرد، ممكن است بخشي از استخوان نگهدارنده دندان در اطراف آن نيز برداشته شود. سپس دندان كشيده مي شود.

حتي ممكن است دندان به اين راحتي ها بيرون كشيده نشود و نياز باشد تا چند قطعه شده و سپس هر قطعه از آن بيرون كشيده شود.

سرانجام ، دندانپزشك يك گاز استريل را بر روي محل زخم قرار داده تا خونريزي را متوقف كند. برخي اوقات ممكن است لثه بخيه شود تا خونريزي به حداقل برسد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۷:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :