جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روند بريج كردن دندان

در صورتيكه فرد يكي از دندان هايش را به دلايلي از دست داده باشد و جاي خالي آن در دهان خودنمايي كند، مي توان به كمك بريج اين جاي خالي را بست يا پر كرد. در واقع بريج دندان يك دندان جعلي و مصنوعي است كه توسط دندان هاي طرفين در جاي خود نگه داشته مي شود و به آن پونتيك مي گويند. با اينكه بريج ها مي توانند مانند پركردگي ها از مواد مختلفي مانند طلا تهيه شوند، اما معمولا آنها را از پرسلين مي سازند تا به رنگ دندان هاي طبيعي باشد.

طي جلسه اول، دندان هاي طرفين آماده مي شوند. مرحله آماده كردن اين دندان ها شامل تراش دادن جزئي براي ايجاد فضاي لازم جهت سوار شدن روكش روي آنها مي باشد. سپس مدلي از دندان گرفته مي شود كه بر اساس آن، آزمايشگاه روكش ها، پونتيك و بريج را مي سازد. متخصص ترميم و زيبايي دندان نوعي بريج موقت مي سازد تا بيمار بتواند طي مدت ساخته شدن بريج اصلي براي محافظت از دندان هاي اطراف و بافت هاي لثه از آن استفاده كند.

طي جلسه دوم، بريج موقت برداشته مي شود و بريج پرسليني يا فلزي جديد، روي دندان تنظيم مي شود و در صورت بزرگ يا كوچك بودن اصلاح مي شود. براي اطمينان از فيكس بودن چهارچوب آن و بايت بايد چندين بار ديگر به دندانپزشك خود مراجعه كنيد. البته اين موضوع در هر فرد متفاوت است. در صورتي كه بريج استفاده شده از نوع ثابت باشد، دندانپزشك ممكن است به صورت موقت آن را در جايش چسب بزند تا از چفت شدن آن اطمينان حاصل كند.

حتما بخوانيد :

بهبودي پس از بريج كردن دندان

يكي از بهترين مزاياي بريج كردن دندان اين است كه دوره نقاهت بسياري كوتاه و جزئي دارد. در حقيقت شما مي توانيد پس از قرار گرفتن بريج ها درون دهان،طبق روال قبل غذا بخوريد. بسياري از بيماران هيچ مشكلي با عادت كردن به آن ها ندارند، اما در صورتي كه احساس هرگونه دردي مي كنيد، دندانپزشكتان مي تواند با تنظيم مجدد بريج آن را بهبود بخشد.

منابع :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۵۴ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :