جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا كودك نياز به درمان دندانپزشكي با آرامبخشي يا بيهوشي دارد؟

كودكان غير همكار

بچه‌هاي كوچك يا كودكان نوپا اغلب به دليل مشكلات خاصي ممكن است از دندانپزشك ترس داشته باشند و قادر به همكاري با دندانپزشك نباشند.

سن كم، ناتواني‌هاي جسمي و ذهني و يا اضطراب‌هاي شديد و كنترل نشده ناشي از صداهايي كه از تجهيزات دندانپزشكي مي‌شنوند و يا فشاري كه بر اثر كار دندانپزشك احساس مي‌كنند، مي‌تواند آن‌ها را عصبي و نگران كند، حتي اگر واقعاً احساس دردي نكنند.

درمان‌هاي طولاني مدت و خاطره دندانپزشكي

كودكي كه دندان‌هاي پوسيده و عفوني زيادي دارد، بايد حتماً هر چه زودتر اين عفونت‌ها از داخل دهان خارج شوند. چراكه اين عفونت‌ها مي‌توانند به جوانه دندان‌هاي دائمي كه زير دندان‌هاي شيري قرار دارند آسيب برسانند يا از طريق وارد شدن عفونت از رگ‌هاي خوني انتهاي ريشه‌ها به داخل بدن كودك به اندام‌هاي مختلف بدن ازجمله مغز، كبد و كليه آسيب برسانند.

حال اگر در كودكان كم سن و سال بخواهيم با كنترل فيزيكي، درمان‌هاي دندانپزشكي زيادي براي چندين دندان وي انجام دهيم، مسلم است كه كودك دچار مشكلات روحي رواني مي‌شود و ترس از دندانپزشكي در وي براي هميشه باقي مي‌ماند.

حتما بخوانيد :

خلاصه‌اي از انواع آرامبخشي و بيهوشي در دندانپزشكي كودكان

اطلاعات زير نماي كلي از انواع مختلف روشهاي آرام‌بخشي و بيهوشي در دندانپزشكي اطفال و كودكان را ارائه مي‌دهد. مهم است كه والدين تمام گزينه‌هاي خود را بدانند. با دندانپزشك كودك در مورد نوع درمان آرامبخشي يا بيهوشي كه وي براي كودكتان پيشنهاد مي‌دهد صحبت كنيد.

  • گاز خنده
  • آرام بخشي ملايم
  • آرام‌بخشي متوسط
  • آرام‌بخشي عميق
  • بيهوشي عمومي

نكات روز عمل دندانپزشكي كودكان تحت بيهوشي

اگر فرزند شما در روز برنامه ريزي شده براي عمل بيمار شد، براي بررسي اينكه آيا بايد انجام عمل به وقت ديگري موكول شود يا خير، بايد تماس بگيريد. موارد زير را نيز بايد در نظر داشته باشيد:

چند روز قبل از عمل با كودك خود به‌طور خلاصه در مورد روش درمان و بيمارستان صحبت كنيد. از اصطلاحات ساده استفاده كنيد كه وي بتواند درك كند. اين به كودك زماني را براي فكر كردن درباره درمان و پرسيدن سؤال مي‌دهد.

حتماً دستورالعمل‌هاي گفته شده در مورد خوردن و نوشيدن را قبل و بعد از عمل دنبال كنيد.

به فرزند خود اجازه دهيد پس از عمل در خانه استراحت نمايد. او احتمالاً از روز بعد از عمل به وضعيت طبيعي و عادي خود برمي‌گردد.

رفرنس : كلينيك تخصصي دندانپزشكي كودكان

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت اباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :