جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ايمني جراحي لاغري در چه حدي است؟ اين جراحي عوارضي هم دارد؟

در حال حاضر در اكثر كشورهاي جهان، مشكل چاقي و اضافه وزن به يكي از مهمترين مشكلات جوامع تبديل شده است كه متاسفانه اين مسئله مي تواند زمينه بسياري از مشكلات ديگر مانند انواع بيماري هاي مزمن و زمينه اي را هم فراهم آورد. علاوه بر اين وجود چاقي بيش از حد مي تواند از نظر رواني هم بر افراد اثر منفي گذاشته و باعث از بين رفتن اعتماد به نفس فرد شود. يكي از روشهاي نوين براي برطرف كردن مشكلات چاقي، به شكل ريشه اي و اساسي، جراحي لاغري مي باشد.

عمل جراحي لاغري مي تواند تا 85 درصد، كاهش وزن به همراه داشته باشد عددي كه قابل مقايسه با روش هاي ديگر نخواهد بود. بنابراين اين عمل ها مي تواند براي افرادي كه اضافه وزن زيادي دارند در سريعترين زمان ممكن، نتيجه بخش باشد. علاوه بر اين جراحي هاي لاغري، باعث كاهش وزن بدون برگشت خواهند شد.

حتما بخوانيد :

اما اين جراحي هم مانند بسياري از جراحي ها، ميتواند فقط براي عده اي خاص مناسب باشد. اگر اين عمل با توجه به نظر پزشك متخصص جراحي لاغري و با وجود سلامت عمومي فرد، اتفاق بيفتد روشي ايمن محسوب مي شود هر چند عوارض نادري نيز ممكن است براي بعضي افراد به دنبال داشته باشد از جمله:

حالت تهوع؛ اسهال‌ و ‌استفراغ، نفخ و يا انسداد روده

البته  بعضي از مشكلات بعد از عمل تا حدودي طبيعي است و پزشك براي رفع آن به شما كمك خواهد كرد مثلا يبوست مي تواند تا حدودي در اين امر طبيعي باشد. يا بوجود آمدن سنگ هاي كيسه صفرا در اين شرايط طبيعي است و اگر باعث درد شكمي مي شوند مي توان آنها را از بدن خارج كرد.

شما با توجه به وضعيتي كه داريد و آنچه كه پزشك برايتان تشخيص مي دهد بايد اقدام به لاغري كنيد. معمولا افرادي كه همراه با چاقي زياد مشكلاتي مثل ديابت و فشارخون دارند، گزينه هايي هستند كه جراحي لاغري به آنها توصيه مي شود.

منابع :

https://www.dranbara.com/

https://www.dr-abdo.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۷:۰۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :