جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

با اين راه كارهاي ساده، درد ارتودنسي را به صورت كامل ريشه كن كنيد

برخي از افراد تصور مي كنند ارتودنسي مشابه معضلي مانند دندان درد، ممكن است دردناك و وحشتناك باشد. خبر خوب اين است كه اين تصور كاملا اشتباه است. در واقع بهتر است به جاي عبارت درد ارتودنسي ، از ناراحتي ناشي از ارتودنسي صحبت كنيم. زيرا افراد تا چند روز ممكن است كمي ناراحتي تجربه كنند و چه بسا هيچ دردي هم تجربه نكنند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد توضيحاتي درباره ماهيت چيزي است كه درد ارتودنسي مي خوانند و روش هاي ساده اي براي كاهش يا متوقف كردن كامل آن است.

درد ارتودنسي: آيا واقعا ارتودنسي درد دارد؟

همانطور كه در مقدمه نيز ذكر شد، ارتودنسي (مخصوصا ارتودنسي ثابت) در چند روز نخست اتصال بريس ممكن است كمي باعث درد و ناراحتي در افراد شود. با اين حال قرار نيست درد شديدي تجربه شود و تنها يك ناراحتي جزئي متوجه افراد مي شود. اين نارحتي جزئي نيز كاملا طبيعي است و به واسطه تحت فشار قرار دادن دندان ها به منظور صاف شدنشان است و جاي نگراني وجود ندارد.

حتما بخوانيد :

5 نكته براي تسكين درد ارتودنسي دندان

10 روش ساده زير به راحتي و در كمترين زمان ممكن هرگونه درد در زمان ارتودنسي را سركوب مي كنند و براي همه افراد نيز در دسترس هستند. اگر نياز به تسكين درد در حين درمان خود هستيد حتما اين روش ها را امتحان كنيد.

1. داروهاي بيحسي خوراكي استفاده كنيد

بهترين راه براي كاهش درد در زمان ارتودنسي استفاده از داروهاي بيحس كننده موضعي است. با قرار دادن اين داروها بر روي يك تكه پنبه تميز و سپس آغشته كردن لثه ها به آن مي تواند تا حد زيادي درد را كاهش داده يا كاملا سركوب كرد.

2. داروي مسكن بدون نسخه بخريد

افرادي كه حين تنظيمات بريس ارتودنسي درد زيادي تجربه مي كنند بهتر است كه به فاصله 1 ساعت قبل از جلسات تنظيم و 2 ساعت بعد از آن مسكن مصرف كنند. دقت كنيد كه حتما مسكن توصيه شده توسط متخصص ارتودنسي خود را تهيه كنيد و بر اساس مندرجات داخل جعبه دارو آن را مصرف كنيد.

3. از كمپرس يخ استفاده كنيد

قرار دادن كمپرس يخ روي گونه ها يا اعمال مستقيم آن به لثه ها مي تواند به كاهش درد، التهاب و ورم لثه كمك كند.

4. آب يخ هم فكر خوبي است

آب سرد دماي داخل دهان را كاهش مي دهد و قادر است به كاهش ورم لثه كمك كند. اگر هيچ گزينه اي براي كاهش درد ارتودنسي در چند روز اول نداريد حتما آب يخ بيشتري بنوشيد.

5. بيشتر غذاهاي نرم بخوريد

چه ارتودنسي ثابت فلزي داشته باشيد و چه ارتودنسي متحرك با پلاك شفاف ارتودنسي، در هر صورت شما بايد تا پايان مدت زمان ارتودنسي يك رژيم غذايي نرم كه نياز كمتري به جويدن دارد مصرف كنيد.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۳:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :