جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به سوالات رايج درباره دستگاه ها ثابت

مدت زمان ارتودنسي ثابت چقدر است؟

به طور كلي مدت زمان ارتودنسي از شخصي به شخص ديگر متفاوت است. به صورت ميانگين طول درمان با دستگاه هاي ارتودنسي ثابت 2 سال است. با اين حال در برخي بيماران ممكن است اين مدت زمان كمتر از 1 سال باشد و در برخي ديگر حتي به 3 سال زمان نياز باشد تا دندان ها در موقعيت ايده آل قرار بگيرند.

آيا بريس ارتودنسي ثابت باعث ضعيف شدن دندان ها ميشود؟

خير، هيچ يك از دستگاه هاي ارتودنسي دندان مادامي كه به درستي نصب شده باشند، به دندان شما آسيب نمي زنند و آن را تضعيف نمي كنند. طي 1 تا 2 روز بعد از نصب بريس توسط متخصص، دندان ها كم كم شروع به حركت مي كنند و اين ممكن است به بيمار حس لق شدن دندان را بدهد كه البته اين تنها يك حس است و دندان ها لق يا ضعيف نمي شوند.

آيا ارتودنسي ثابت به صورت دائمي دندان ها را صاف و منظم مي كند؟

بريس ها و ساير لوازم ارتودنسي مي توانند دندان هاي نامرتب و نامنظم را به موقعيت ايده آل برسانند. بعد از اينكه دندان ها مرتب شد بريس ها برداشته مي شود، و دندان ها ممكن است كم كم در دراز مدت دوباره كمي كج شده و نامرتبي برگردد. اما اگر از نگهدارنده ها يا ريتينر ارتودنسي به طور منظم استفاده كنيد ميتوانيد مانع از برگشت نامنظمي دندان ها شويد.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي بزرگسالان

·         ارتودنسي فوري

بهترين سن براي ارتودنسي ثابت چه سني است؟

هم كودكان و هم بزرگسالان مي توانند تحت اين ارتودنسي قرار بگيرند و محدوديت سني خاصي براي اين درمان وجود ندارد. با اين حال در سنين كودكي و نوجواني كه هنوز استخوان ها در حال رشد هستند، درمان هاي ارتودنسي ثابت نتايج بهتري خواهد داشت.

آيا بريس ثابت ظاهر صورت من را تغيير خواهد داد؟

بله ارتودنسي مي تواند تغييراتي در چهره افرد ايجاد كند. البته نگران نباشيد زيرا تغييراتي كه بريس ها در چهره شما ايجاد خواهند كرد كاملاً مثبت خواهد بود!بريس ها به بهبود ظاهر شما كمك ميكنند زيرا مشكلات عدم تقارن لبخند را حل كرده و شما را در كل زيباتر ميكند.

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۱:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :