جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به مهمترين سوالات مراجعان و كاربران درباره درمان ارتودنسي دندان

بله. اين درمان محدوديت سني ندارد. هرچند كه بهترين سن آن 10 تا 14 سالگي است، اما در سنين بالا (بالاي 30 سال و در هر سني) امكانپذير است.

مدت زمان ارتودنسي چقدر است؟

بسته به نوع مشكل، شدت آن، سن و سال و روش بكار رفته براي درمان، مدت زمان اتمام درمان هاي ارتودنتيكس از 4 ماه تا 2.5 سال و حتي بيشتر متغيير است.

آيا براي مرتب كردن دندان ميتوان به يك دندانپزشك عمومي مراجعه كرد؟

دندانپزشكان تبحر و مهارت بالايي در ترميم دندان، انجام كارهايي زيبايي دندان و مواردي از اين دست دارند اما دانش كافي براي انجام درمان ارتودنسي دندان را ندارند. هرچند كه ديده مي شود كه يك دندانپزشك اين كار را انجام داده اما شما بايد تنها به يك متخصص كه مدرك اين رشته را دارد اعتماد كنيد.

حتما بخوانيد :

·         ارتودنسي يا كامپوزيت

·         ارتودنسي سريع

هزينه ارتودنسي دندان چقدر است؟

همانطور كه در بخش هاي بالا در اين مقاله عنوان شد، نميتوان به طور دقيق هزينه ها را برآورد كرد اما به صورت حدودي و بسته به چند فاكتور مختلف هزينه اين درمان براي يك فك بين 5 تا 10 ميليون متغيير  است. براي آگاهي از جزئيات هزينه ارتودنسي  حتما به صفحه برآورد قيمت و هزينه مراجعه كنيد.

كودكان را بايد از چه سني نزد متخصص ارتودنتيست ببريم؟

به محض درآمدن اولين دندان شيري در كودكان مراقبت هاي دهان و دندان بايد آغاز شود و از توصيه هاي دندانپزشك غافل نشويد. اگر سابقه خانوادگي كوچك بودن فك، جلوزدكي، عقب زدگي، فاصله بين دندان ها، شلوغي دندان و … داريد پيش از در آمدن دندان هاي دائمي حتما به يك متخصص ارتودنتيست مراجعه كنيد. اين سن ميتواند 6 تا 8 سالگي باشد.

عوارض ارتودنسي دندان چيست؟

اصولا اين درمان براي برطرف كردن مشكلاتي است كه خودشان عارضه محسوب مي‌شوند. براي مثال كج بودن دندان‌ها مي‌تواند به مرور باعث پوسيدگي دندان ها شود و يا با تجمع پلاك بين دندان هاي كج، بيماري لثه ايجاد شود. درمان ارتودنتيكس با منمظم و مرتب كردن دندان ها از اين مشكلات پيشگيري مي‌كند و اگه همه چيز خوب پيش برود عارضه خاصي ندارد.

 

منبع : مجله ارتودنسي دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۸:۳۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :