جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

يك متخصص دندانپزشك كودكان چه درمان ها و مراقبت هاي براي كودك شما انجام مي دهد؟

1-دندانپزشك زيبايي يك سري مراقبت ها و توصيه هاي بهداشتي را براي حفظ سلامت و رشد دندان كودك توسط مادر به كودك انجام مي دهد.

2-همچنين آموزش مسواك زدن و نحوه استفاده از فلورايد دهاني و چگونگي شرايط تغذيه اي ( مثلا نخوردن شكلات يا آبنبات زياد در روز) به صورت نمايشي براي كودكان

3-مشاوره و راهنمايي به والديني كه نوزاد شير خواره دارن كه عادت استفاده از پستونك يا مكيدن انگشت دارد.

4-ترميم دندان هاي پوسيده ي كودك و مراقبت ها و درمان هاي پيشگيرانه درماني ( صاف و يكدست بودن دندان ها) براي جلوگيري از درمان سخت تر ارتودنسي ( البته ارتودنسي درمان راحتي است براي هم كودكان هم بزرگسالان ولي طول مدت آن از درمان پيشگيرانه بيشتر مي باشد)

حتما بخوانيد :

دندانپزشكي بارداري چگونه است ؟

مهم ترين دغدغه هاي دندانپزشك  كودكان مشكل شايع پوسيدگي دندان كودكان است كه به دلايل متعددي به وجود مي آيد. عدم توجه به بهداشت دهاني بچه ها روي عملكرد آن ها در مطالعه ي درس هاي مدرسه شان و نوع ارتباطشان با بچه هاي ديگر تاثير منفي مي گذارد.  به همين دليل هميشه بايد به توصيه هاي مراقبتي كه دندانپزشك اطفال به گونه هاي مختلف اعلام مي كنند، عمل كرد تا از بيماري هاي مختلف و انجام درمان هاي سخت پيشگيري كرد.

كودك شما بالاخره در هر سني بايد حتي براي چكاپ دوره اي دندانپزشك اطفال را ملاقات كند تا ترسي از محيط مطب و دكتر نداشته باشد، اين مسئله اي است كه بزرگترها هم حداقل يك بار با آن مواجه شده اند . بهترين و مناسب ترين سن مراجعه زمان 9 ماهگي نوزاد است كه در آن موقع دندان ها تازه شروع به درآمدن كرده اند و والدين در نظر داشته باشند با مراجعه ي دوره اي از اين سن از هر نوع بيماري هاي دهان و دندان براي طفل خود پيشگيري لازم را انجام داده اند.

در بهترين كلينيك دندانپزشكي كودكان بايد با كودكي كه اولين برخورد را با دندانپزشك دارد با مهرباني و ملايمت برخورد كرد. دكتر متخصص خود را بايد دوست كودك معرفي كند و با ملاطفت و حتي شوخي با اون كار معاينه يا درمان را انجام دهد تا كودك ترسي در وهله ي اول نداشته باشد.

رفرنس : مركز دنداپزشكي كودكان

منبع : كلينيك دندانپزشكي جنت آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۳:۴۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :