جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تاثيرات عمل چاقي بر روي عملكرد بدن چقدر است؟

آيا تمام بيماران بعد از جراحي لاغري تا پايان عمر دچار حالت تهوع مي شوند؟

استفراغ، سوزش معده، حالت تهوع و درد در قسمتي از معده، از جمله عوارض كوتاه مدت جراحي لاغري به شمار مي روند. اين عوارض معمولا در بدن بيمار به مدت 1 الي 3 ماه ممكن است وجود داشته باشد. بيماراني كه روند طبيعي درمان خود را بعد از جراحي لاغري طي مي كنند، معمولا پس از يك مدت كوتاه موفق مي شوند اين دسته از مشكلات را از بدن خود در كنند.

اما براي برخي از بيماران اين سوال مطرح است، كه آيا ممكن است حالت تهوع بعد از عمل چاقي در بدن آنها به صورت دائمي باقي بماند؟ براي اين كه اين دسته از مشكلات را از بدن دور كنيد، لازم است به نوع غذا و كيفيت آن بعد از جراحي توجه بسيار زيادي نماييد.

در صورتي كه از برنامه با كيفيت و مناسبي بعد از عمل استفاده كنيد، مي توانيد عوارض دستگاه گوارش را به حداقل برسانيد. مثلا در طي دو هفته اول بعد از عمل چاقي، به دليل اين كه هنوز دستگاه گوارش با جراحي سازگار نشده است، و در محل جراحي التهاب وجود دارد، لازم است از مايعات صاف شده استفاده كرد. اين روند مي تواند بسياري از مشكلات را از بدن برطرف كند.

آيا ميتوان بعد از جراحي اسليو جراحي پلاستيك انجام داد؟

چاقي در بدن انسان، منجر مي شود تا پوست حالت كشساني به خود گيرد. حال تصور كنيد در عرض 6 ماه تا يك سال به ميزان چشمگيري بدن با كاهش وزن مواجه شود. در چنين حالتي بيشتر بيماران با افتادگي پوست در قسمت هاي مختلف بدن خود مواجه مي شوند. اين دسته از بيماران قادر هستند بعد از عمل چاقي، جراحي پلاستيك انجام دهند.

با جراحي پلاستيك مي توان افتادگي پوست را برطرف كرد، و زيبايي و جذابيت را به اندام ها باز گرداند. البته در برخي مواقع نيز ممكن است بيمار پس از جراحي به ميزان كافي مايعات مصرف نكرده باشد. كه اين امر دليل براي افتادگي پوست در بدن بعد از عمل چاقي خواهد بود.

علاوه بر انجام جراحي پلاستيك، مي توان از تكنيك آر اف نيز براي درمان اين مشكل استفاده كرد. مي توان پس از جراحي لاغري، مشكلات زيادي را با روش هاي مناسب از بدن برطرف نمود.

بيشتر بخوانيد : محاسبه شاخص توده بدني اينترنتي

احتمال مرگ بعد از جراحي لاغري چقدر است؟

مي دانيم كه رو هاي جراحي بسياري وجود دارند، كه هم مي توانند براي بدن مفيد باشند، و هم مي توانند خطر مرگ با خود به همراه آورند. اما بايد بگوييم افراد چاقي كه اقدام به عمل چاقي مي نمايند، بسيار كم دچار خطر مرگ مي شوند. به طور كلي كمتر از نيم درصد از اين افراد، ممكن است با خطر مرگ مواجه شوند.

ريسك جراحي در تمامي روش هاي درماني به خوبي وجود دارد. پس لازم است اين مسئله را نيز مد نظر قرار داد. البته بيماراني كه به سراغ پزشك متخصص و جراح لاغري  با تجربه مي روند، تا اقدام به جراحي چاقي نمايند، اصولا از اين مسئله اطمينان دارند كه هيچ خطر جاني آنها را تهديد نمي كند. اما حتي پزشك متخصص نيز ممكن است از ريسك جراحي در امان نماند.

منبع : مجله لاغري و تناسب اندام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :